Čechů na Facebooku bude milion, převažují ženy

štítek Stalo se čtení na 2 minuty

Členy internetové sociální sítě Facebook je už téměř milion lidí, kteří jako své bydliště udávají Českou republiku. Vyplývá to z odhadů, které síť poskytuje inzerentům. Facebook se v Česku proslavil mimo jiné před volbami do Evropského parlamentu, když se jeho prostřednictvím sdružovali lidé, kteří protestovali proti ČSSD.

Podle odhadů Facebooku se nyní počet českých uživatelů pohybuje kolem 980.000. Převažují mezi nimi ženy, jichž je kolem 520.000, zatímco mužů je kolem 456.000. Účty na Facebooku mohou mít i české firmy či instituce, těch by mělo být kolem 4000. Odhady počtů uživatelů na stránkách Facebooku ale nejsou stálé, spíše oscilují kolem určitých hodnot.

Podle nezávislého odborníka Daniela Dočekala pro přesné počty uživatelů na Facebooku neexistuje jasná metodika. I on se ale přiklání tomu, že okamžik, kdy počet českých uživatelů překročí milionovou hranici, se blíží. „Zajímavé je například i to, že (počet českých uživatelů) od listopadu roste a roste – tehdy to bylo zhruba 100.000,“ podotkl Dočekal.

Ze stránek CheckFacebook.com, které se zaměřují na statistiky o uživatelích této sociální sítě, vyplývá, že Facebook v Česku láká hlavně lidi ve věku 18 až 24 let. Těch je kolem 40 procent. Druhou nejpočetnější skupinou jsou se šestadvacetipro­centním podílem lidé ve věkové kategorii 25 až 34 let. Jen o něco méně lidí je ve věku 14 až 17 let, a to zhruba pětina. Naopak lidí nad 65 let je jen kolem 0,6 procenta.

V celosvětovém měřítku mají podle odhadů nejvíce uživatelů Spojené státy, kde je na Facebooku téměř 67 milionů účtů. V globálním měřítku to představuje mírně přes 30 procent všech uživatelů. Česko pro srovnání má zhruba 0,4 procenta všech účtů. Celkem je na Facebooku na celém světě více než 200 milionů aktivních uživatelů.

Jde tak o zajímavou cílovou skupinu pro inzerenty, což podle Dočekala platí i v České republice. „Nástroj pro inzerenty určitě už Facebook je, počet lidí je dostatečný, lidé jsou opravdu aktivní, reklamy fungují – je ale potřeba reklamy dělat s ohledem na to, že se ukazují v prostředí sociální sítě,“ uvedl.

Podle Pavla Doležala ze společnosti Ataxo, která se specializuje na reklamu na internetu, je reklamní potenciál Facebooku „obrovský“ a návratnost „okamžitá“. Pro některé typy klientů je návratnost daleko větší než v reklamní síti AdWords společnosti Google, uvedl.

„Pro jednoho našeho klienta z cestovního ruchu jsme na FB měli kampaň, a tato firma zaznamenává o 30 procent větší návrat investice než z jiných mediatypů. FB se hodí na cílení reklamy na „hravé“ lidí, což plyne z podstaty sociálních sítí,“ dodal s tím, že jde například o volnočasové či zábavné služby. Celkový objem inzerce na Facebooku v Česku se podle něj nyní může pohybovat kolem milionu korun měsíčně.

Facebook patří mezi největší a nejprogresivněji se rozvíjející sociální sítě na světě s nejrychleji rostoucím počtem uživatelů. V Česku v poslední době vzbudil pozornost vedle organizování „vaječných“ protestů na mítincích ČSSD vyjadřováním masivního nesouhlasu studentů se zavedením státních maturit.

Zdroj: Finanční noviny, ČTK

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí