Šrotovné pomáhá automobilce Hyundai, zaznamenala více objednávek

štítek Stalo se čtení na 2 minuty

Takzvané šrotovné, které zavedly vlády v některých zemích EU, pomáhá i nošovické automobilce Hyundai. Její vedení zaznamenalo výrazný nárůst zakázek a dokonce uvažuje o prodloužení pracovní doby či zavedení pracovních sobot. Uvedl to mluvčí automobilky Petr Vaněk.

„Například z Německa, které je našim největším odběratelem, a kde je šrotovné zároveň nejvyšší, máme na březen objednávky na 2000 automobilů. Na únor to bylo podstatně méně, na leden dokonce nula. Toto číslo ale bylo způsobeno i tím, že v lednu se auta obecně málo prodávají,“ vysvětlil Vaněk. V prosinci automobilka evidovala 1500 objednaných automobilů.

„Domníváme se, že část tohoto navýšení byla způsobena právě šrotovným,“ řekl mluvčí společnosti. Automobilka v souvislosti s hospodářskou krizí v lednu omezila výrobu na tři dny v týdnu. „Celý únor jsme už ale jeli bez výluk. Na březen dokonce uvažujeme o prodloužených směnách či dokonce pracovních sobotách, abychom mohli splnit všechny objednávky,“ řekl Vaněk.

Šrotovné pomohlo i mladoboleslavské automobilce Škoda Auto. Její vedení rozhodlo, že od března začne většinu svých modelů vyrábět i v pátek. Volné pátky se od března zruší ve výrobě agregátů a modelů Škoda Fabia, Roomster a Superb a od dubna i u modelu Škoda Octavia. Stávající čtyřdenní pracovní týden zůstává ve vrchlabské továrně, kde se vyrábí model Octavia Tour.

Zájem o auta největší české automobilky se prý zvedl především v Německu, Rakousku nebo Francii. Firma předpokládá, že návrat k pětidenní výrobě je již trvalý. „Není tam žádné omezení, že by to bylo jen na určitou dobu. Vracíme se prostě momentálně ke standardnímu modelu výroby,“ podotkl mluvčí.

Škoda Auto původně kvůli recesi v automobilovém průmyslu plánovala vyrábět jen čtyři dny v týdnu až do konce června. Nedávno však již avizovala, že kvůli poptávce na německém trhu začne od tohoto týdne vyrábět model Škoda Fabia i v pátek. To mělo trvat ale původně trvat jen do konce března.

Naopak bez omezení stále vyrábí automobilka TPCA v Kolíně. „Pořád jedeme na plný výkon, krizi jsme nezaznamenali,“ řekl dnes ČTK její viceprezident Jiří Černý. Zájem o malé vozy Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107 podle něj roste a továrna od svého otevření výrobu zatím nikdy nemusela omezit.

Šrotovné zavedly některé země EU jako pomoc automobilkám v hospodářské krize. Například německá vláda dá 2500 eur (přes 70.000 korun) každému, kdo odveze na vrakoviště auto starší devíti let. Nový vůz si pak musí koupit nejpozději do konce roku. To stlačilo například cenu fabie na německém trhu na zhruba 160.000 korun a zvýšil se i zájem o další modely.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí