Udržujte si stávající zákazníky – získáte konkurenční výhodu
Komerční sdělení
Proč jsou zákazníci některých firem mnohem spokojenější než klienti konkurence? Navrch mají společnosti, které se nebojí investovat do technologického vývoje a preferuji prozákaznický přístup.
Získat nového zákazníka není snadné a většinou jde o poměrně drahou záležitost. Firma musí vydat náklady na marketing a každý klient pro ni znamená nezanedbatelnou investici. A právě to je důvod, proč je výhodné se zákazníky spolupracovat dlouhodobě – tento typ klientů přináší firmě zisk pravidelně a je pro ni ekonomicky efektivnější.
Firma, která se o své zákazníky zajímá a průběžně o nich sbírá informace, jim pak dokáže nabídnout mnohem více a vždy maximálně uspokojit jejich potřeby. Proces se nazývá řízení vztahů se zákazníky neboli CRM (Customer Relationship Management).
![](/static/sorl-cache/97/2d/972d09064e3479ba1ddd3635ebda3b07.jpg)
Základním kamenem zákaznicky orientovaného managementu tedy není pouze získávání nových zákazníků, ale také udržení těch současných. CRM zároveň spočívá v řízení procesů marketingu, rozpoznání potřeb a priorit klientů, minimalizaci nákladů na marketing a prodej, zvýšení konverzního poměru a vytváření nových obchodních příležitostí se stávajícími zákazníky.
Jakkoliv se výše uvedené principy jeví jako komplikované, v praxi může být zavedení CRM poměrně snadné. Klíčový je výběr CRM systému – softwaru, bez kterého by strategie nemohla být uplatněna.
CRM systém primárně slouží ke sběru dat, se kterými může firma nadále pracovat. Informační systémy obsahují informace o klientech, zakázkách a projektech, dále pak veškerou obchodní komunikaci a v neposlední řadě dokumenty.
K obecným přínosům CRM systémů patří:
- standardizace a automatizace procesů
- zavedení best practices
- zastupitelnost zaměstnanců
- možnost analýzy dat a efektivního plánování
- řízení a vyhodnocování marketingových kampaní
![](/static/sorl-cache/5c/c4/5cc493265e8ffb099d617701190f724d.jpg)
Obrovskou výhodou CRM systémů je možnost oslovení přesné cílové skupiny na základě nasbíraných dat. Díky tomu lze velmi efektivně nabízet např. nové služby či produkty lidem, kteří by o ně mohli jevit opravdový zájem. Firma díky tomu neztrácí čas a nevynakládá další prostředky, protože komunikuje pouze s potenciálními zájemci.
Výběr CRM systému je oříšek
Co je CRM systém již víte, ale podle čeho vybrat konkrétní produkt? Má-li být software pro vaše podnikání skutečně přínosný, zohledněte při výběru následující kritéria:
- časovou náročnost implementace,
- uživatelskou přívětivost rozhraní,
- přítomnost důležitých funkcí.
![](/static/sorl-cache/f3/0a/f30ad1e3712d8e54381c3e9c538a3483.jpg)
Velmi kvalitní CRM systémy pochází také od českých vývojářů. Za zmínku stojí například eWay-CRM – systém postavený v prostředí e-mailového klienta Microsoft Outlook. Podle zahraničního serveru Capterra patří k nejlepším ve své kategorii i proto, že je v základní verzi zcela zdarma.
Komerční sdělení