Jak změnit adresu firmy?
Komerční sdělení
Adresa patří k nejdůležitějším údajům každé firmy. O to palčivější může být zejména pro roky fungující společnosti její změna. Jak vše zvládnout na jedničku a minimalizovat se změnou adresy spojená rizika?
Které adresy se budou měnit?
V první řadě je dobré si ujasnit, jakou adresu vlastně budete měnit. Půjde o oficiální sídlo firmy (a tedy mimo jiné i fakturační adresu), nebo jen o změnu kontaktních údajů například kvůli stěhování jedné z poboček?
Jde-li o změnu kontaktní adresy, situace může být v mnohém jednodušší. Stejně tak může být celý proces snadnější, máte-li například sídlo firmy v Praze a přesouváte se jen o pár ulic vedle. Zejména pokud jste i nadále schopni na oficiální adrese přebírat poštu a vyskytujete se zde i fyzicky.
Pakliže naopak kompletně měníte sídlo a dojde tedy ke změně fakturační i kontaktní adresy, přičemž na původní adrese nebude po přestěhování nikdo z vaší firmy k zastižení, může se jednat o opravdovou výzvu. Právě na tuto situaci se zaměříme.
V první řadě musíte sídlo firmy oficiálně změnit
Základním krokem, který musíte učinit, je oficiální změna sídla vaší firmy. K tomu je zpravidla nutný souhlas majitele. Pokud jich je více, mělo by dojít ke svolání valné hromady. Pozor na to, že budete muset notářsky ověřit zápis z valné hromady.
Dále budete potřebovat souhlas s umístěním sídla firmy od majitele budovy, do které se stěhujete.
Požádáte o zápis změny sídla v obchodním rejstříku (žádost podáte například přes datovou schránku). Aby ke změně mohlo dojít, budete potřebovat výše zmíněné dokumenty a nevyhnete se ani administrativnímu poplatku.
Změna sídla nějakou dobu potrvá, připravte se, že budete čekat několik málo dnů až týdnů. Když ke změně dojde, zkontrolujte si, že je vše zapsáno správně.
Změnu sídla nezapomeňte nahlásit
Pozor na to, že úřady si nemusejí informaci o změně sídla sdělit automaticky. A budete muset změnu sídla nahlásit také finančnímu úřadu, správě sociálního zabezpečení i zdravotním pojišťovnám.
Zamyslete se nad tím, zda nepotřebujete změnu sídla nahlásit ještě někde. Může se jednat o svoz odpadu, kurýrní služby, obchodní partnery, banky či pojišťovny a podobně. Zkrátka by o změně měl vědět, každý, kdo k vám pravidelně fyzicky zavítá nebo kdo vám například zasílá faktury, zboží či jiné dokumenty.
O změně byste měli informovat i své zaměstnance nebo svou účetní. Ne každý může se změnou počítat, je tak dobré o změně opravdu každého informovat i v případě, že vám to přijde nadbytečné.
Přepište údaje na sociální sítích či webových stránkách
Důležitou součástí změny je také úprava údajů na webových stránkách, sociálních sítích, v reklamních kampaních nebo třeba na vizitkách. Nikde by zkrátka neměla zůstat vaše původní adresa. Riskujete ztrátu zákazníků nebo nedoručitelnost důležitých dokumentů.
Pamatujte na přeposílání zásilek
Minimálně dočasně byste měli zařídit také přeposílání všech zásilek na novou adresu, zejména pokud nemáte možnost přebírat poštu a jiné zásilky na původní adrese. Díky tomu zajistíte, že bude vše doručeno na novou adresu. Službu je možné objednat například u České pošty.
Komerční sdělení