Jak nafotit byt k pronájmu
Komerční sdělení
Důležitou, a často podceňovanou, součástí pronajímání bytu je jeho prezentace a propagace.
Pokud zvažujete pronájem bytu bez realitky, budete se zřejmě muset spolehnout na svoje fotografické schopnosti. Podívejte se na pár tipů, jak váš byt připravit a následně nafotit, aby se mezi ostatními nabídkami vyjímal a zaujal.
Začněte úklidem
Předpokládejme, že jste už provedli základní úklid. Teď se zaměřte na odstranění pokud možno všech osobních věcí. Schovejte kosmetiku v koupelně, utěrky a oblíbený hrneček v kuchyni a plyšáky z dětství v ložnici. Případný zájemce tak bude mít větší prostor k zapojení své fantazie a lépe si představí svůj budoucí život ve vašem bytě.
Detaily
Při přípravě před focením dbejte na maličkosti. Do obýváku dejte vázu s čerstvými květinami, v koupelně umístěte nové poskládané ručníky a v kuchyni pěkný ubrus, servis a příbor. Nezapomínejte na svěží záclony či závěsy. Byt by měl po úpravách působit čistě a přitažlivě, s minimem nábytku. Takhle upravený byt se bude navíc jevit prostorněji.
Profesionálními úpravami bytů před focením se zabývají i specializované firmy. Tyto služby se nazývají home staging. Profesionální služby se vyplatí zejména při prodeji, v případě pronájmu se ale rozhodně můžete inspirovat
Počasí
Při focení bytu nepodceňujte počasí venku. Krásný slunný den dodá vašemu bytu pozitivní nádech. Rozsviťte také všechny světla a lampy. Světlý a prosluněný byt bude působit úplně jinak než tmavý byt focený za špatného počasí.
Kvalitní technika
Kvalitní fotoaparát dokáže zakrýt mnohé. Pokud ho nemáte, půjčte si nějaký například od známých. Ideální bude i stativ – snažte se pořídit fotky nerozmazané a ve vysokém rozlišení. Čím realističtější fotky budou, tím spíš vám přijdou na prohlídku jenom zájemci, kteří mají o byt opravdový zájem.
Vyfoťte celý byt
Tedy i opomíjené místa jako je toaleta, chodba či balkon. Nezapomeňte zachytit také výhled, okolí domu, případně zahradu. Nejvíc si dejte záležet na kuchyni a koupelně. Tyto dvě místnosti u zájemců rozhodují nejvíc. Záležet si dejte i na výběru titulní fotografie – bude první, kterou zájemci uvidí a podle ní se rozhodnou, jestli inzerát vůbec otevřou.
Komerční sdělení