Češi letos zdvojnásobí počet nákupů z mobilů, e-shopy budou znovu lámat rekordy

Komerční sdělení

Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Podle statistik konzultační společnosti Acomware vzrostl o Vánocích počet nákupů v internetových obchodech meziročně o 21 %. Obliba e-shopů poroste také v roce 2015, kdy se významně zvýší počet nákupů z mobilních telefonů.

Loňské Vánoce byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní. „Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosince. Celkem pak lidé uskutečnili o zhruba 21 % více nákupů než v předchozím roce,“ vysvětluje Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Zvyšuje se také důvěra Čechů v nakupování na internetu. „Lidé stále více věří, že e-shopy doručí zboží včas před Štědrým dnem. Nebojí se proto nakupovat o něco později. Například ve dnech mezi 15. a 21. prosincem uskutečnili o čtvrtinu objednávek více než ve stejném období o rok dříve,“ vysvětluje Jan Penkala.

Podle společností ACOMWARE oslovených odborníků zájem o internetové nakupování poroste také v roce 2015.„Předpokládám, že růst bude pokračovat i nadále nastaveným tempem – tedy mezi 13 a 15 %. Podíl na obratu maloobchodního prodeje se bude blížit 7 %,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK). S tím souhlasí také Tomáš Braverman, ředitel největšího českého nákupního rádce Heureka.cz: „Čekám velmi podobný nárůst jako v roce 2014, tedy asi 15 %. Podíl na retailu by mohl překročit 7 %.“

V letošním roce se ve světě elektronického nakupování očekávají také další zajímavé události. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a toaž na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ říká Jan Penkala. Odborníci pak shodně očekávají, že vlastní e-shop zprovozní také více retailových obchodníků – jít by mělo zejména o prodejce oblečení. Naopak rychloobrátkové zboží (např. potraviny či drogerie) zůstane doménou kamenných obchodů.

Česká e-commerce v roce 2015:

  1. Počet objednávek v e-shopech poroste v roce 2015 o zhruba 15 %;
  2. Podíl e-commerce na obratu maloobchodního prodeje se zvýší, podle odhadů může překročit 7 %;
  3. Počty nákupů z mobilů by se mohly příští rok až zdvojnásobit. Dnes podle údajů Heureka.cz tvoří asi 5 % obratu e-shopů;
  4. Z retailových prodejců vstoupí na internet zejména další fashion značky, dříve avizovaná IKEA a možná také někteří prodejci potravin;
  5. Prodej rychloobrátkového zboží zůstane doménou kamenných obchodů, vlastní e-shop otevře jen minimum prodejců;
  6. Zákazníci budou také v roce 2015 vyžadovat stále kvalitnější služby, nezbytností je e-shop přizpůsobený mobilům a co nejjednodušší nákupní proces (zjednodušení objednávkového procesu). Dlouhodobě zásadní roli hraje také kvalitní logistika.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí