Zájem Čechů o mince a medaile meziročně stoupl o 40 %

Komerční sdělení

České mincovně meziročně vzrostly tržby za mince a medaile více jak o 40 %, potvrdil to dnes její obchodní ředitel Aleš Brix. „Sběratele a investory zaujaly emise vydané k výročí úmrtí Karla Velikého, k příležitosti zisku zlatých medailí českými sportovci na olympiádě nebo pocta Oldřichu Kulhánkovi v podobě pamětní medaile na motivy jeho dvousetkoruny s Komenským,“ upřesnil Brix.

Velký zájem byl v prvním pololetí také o pamětní mince České národní banky. Způsobil to především extrémně nízký náklad nejnovější zlaté pamětní mince ze série „Mosty ČR“ s motivem Jizerského mostu na trati Tanvald-Harrachov. Z emisní ceny 15 500 Kč se mince dokázala vyšplhat o více jak 20 %, aktuálně je náklad vyprodán a tržní cena se mezi sběrateli pohybuje mezi 18 – 20 000 korunami v provedení vysoký lesk.

V prvním pololetí roku 2014 prodala Česká mincovna o 50 % více zlatých investičních slitků do hmotnosti jedné trojské unce (31,1 g) než tomu bylo v loňském roce. Podle Brixe se tak mincovně daří nabízet zlato také drobným střadatelům. „Celkově jsou prodeje zlatých slitků meziročně vyrovnané, zatímco rostou prodeje medailí, mincí a Smart mincí, což je náš vlastní produkt. To je součástí naší dlouhodobé strategie – tedy podporovat to, co v Jablonci nad Nisou vyrábíme,“ uzavřel Brix.

Trh se zlatem momentálně nejvíce ovlivňují faktory, jako jsou geopolitická nejistota (např. sankce proti Rusku) a zvýšení úrokových sazeb (a tím pravděpodobně i inflace) v USA. Případné omezení vývozu energetických surovin z Ruska a zlepšení ekonomické situace v USA může pro zlato znamenat významný krok směrem vzhůru. Aktuálně se zlato obchoduje na 1316 USD za trojskou unci.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí