E-cigarety: Pro ženy otázka zdraví a peněz, muži hledají nikotin

Komerční sdělení

Průzkum agentury Nielsen na zadání společnosti Ritchy ukazuje, že lidé většinou sahají po elektronické cigaretě kvůli omezení spotřeby klasických cigaret. Ženy se přitom častěji snaží s kouřením úplně přestat, mužům jde spíše o možnost zajistit si přísun nikotinu i doma nebo na cestách.

Čtyřicet procent konzumentů elektronických cigaret věří, že jim tato relativní novinka na trhu pomůže postupně úplně přestat s kouřením, čímž prospějí svému zdraví i okolí. Dalšími nejčastěji uváděnými důvody pro příklon k e-cigaretám jsou zvědavost (25 %) a potřeba zajistit si přísun nikotinu i tam, kde se klasické cigarety kouřit nesmějí (23 %).

Poměrně malou skupinu zatím tvoří ti, kteří e-cigarety berou jako zábavu nebo hobby (12 %).

„E-cigarety jsou na trhu novým produktem, a proto jsou doposud spíše vnímány jako náhrada klasických tabákových výrobků. My ale očekáváme, že poroste skupina těch, kterým jde o zábavu a požitek, nikoliv o každodenní dávku nikotinu. Věřím, že míchání náplní, design a vše, co s e-cigaretami souvisí, se stane pro mnohé zajímavým koníčkem – jako je dnes třeba víno a doutníky,“ uvádí Zdeněk Klofáč, General Manager Ritchy EU.

Jeho slova potvrzují i výsledky výzkumu. Zatímco lidé ve věku 35-50 let vnímají e-cigarety jako šanci přestat kouřit téměř v polovině případů, v kategorii 20-25 let už převažuje jako hlavní motivace zvědavost (uvedla ji více než třetina respondentů).

Velké rozdíly lze vypozorovat také u motivace mužů a žen. Ženy se pro e-cigarety rozhodují hlavně z důvodu zdraví a ohledů na okolí i na svou peněženku, 45 % z nich chce touto cestou úplně přestat kouřit. Naopak jen malá část sahá po e-cigaretě kvůli nikotinu (18 %).

Naproti tomu muže motivuje pocit uspokojení, společenský rozměr kouření a také fakt, že jde o zajímavou moderní technologii. Cestou ke zbavení se závislosti jsou e-cigarety jen pro 35 % z nich a téměř třetina po nich sahá kvůli nikotinu. Je tedy logické, že muži také kouří silnější nikotinové náplně než ženy, nejčastěji v rozsahu 12-24 mg.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí