Dvě třetiny majitelů bezkontaktních platebních karet preferují placení bez nutnosti zadávat PIN

Komerční sdělení

Téměř sedmdesát procent majitelů platebních karet upřednostňuje placení kartou před hotovostí. U majitelů bezkontaktních platebních karet je pak výrazně oblíbenější možnost platit bez nutnosti zadávat osobní PIN. Vyplynulo to znového průzkumu společnosti MasterCard®, jedničky v inteligentních, pohodlných abezpečných platbách.

Průzkum Master Index se již tradičně zabýval přístupem majitelů platebních karet k různým formám placení. Mimo jiné z něj vyplynulo, že celých 69 % držitelů karet upřednostňuje možnost platit kartou před hotovostními platbami.

 „Z výsledků průzkumu vyplývá, že lidé si velmi dobře uvědomují hlavní výhody bezkontaktního placení, kterými jsou především rychlost a bezpečnost. Téměř 70 % držitelů bezkontaktních platebních karet oceňuje, že u částek do 500 Kč není nutné zadávat PIN. Svou kartu držitelé při bezkontaktním placení nedávají z ruky, a proto ji mají neustále pod kontrolou,“ říká Richard Walitza, ředitel pro rozvoj mobilních plateb a inovací společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

„Bezkontaktní technologie PayPass je natolik flexibilní, že je možné ji aplikovat nejen do standardních karet, ale také do mobilního telefonu, hodinek, přívěsků na klíče nebo samolepek. Ty mohou jejich majitelé nalepit na jakýkoli předmět, který nosí neustále při sobě, třeba mobilní telefon. Získají tak možnost bezkontaktně platit, aniž by museli nosit klasickou platební kartu neustále s sebou,“ doplňuje Richard Walitza.

Nejčastěji platí lidé kartou za jídlo a oblečení

Celých 47 % lidí využívá kartu k placení dvakrát až třikrát týdně, 16 % lidí pak platí kartou dokonce denně. Nejčastějším zbožím, za které platí kartou, uváděli respondenti průzkumu Master Index jídlo a oblečení. Na prvním místě je zmínilo celých 67 % lidí. Následují platby na benzinových stanicích a online nákupy. V budoucnu projevili respondenti největší zájem hradit platební kartou poplatky u lékaře, na poštách nebo ve veřejných institucích.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí