Praha se umístila mezi 10 nejnavštěvovanějšími městy Evropy

Komerční sdělení

Praha se zařadila mezi deset nejnavštěvovanějších měst Evropy. V celosvětovém pořadí pak skončila 24. Vyplynulo to z výzkumu Global Destination Cities Index, který společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, vydává pravidelně od roku 2010. Nejnavštěvovanějším městem světa se stal Bankog (15,98 milionů turistů), jako druhý se umístil Londýn (15,96 milionů).

Studie MasterCard se zaměřuje na sledování počtu zahraničních návštěvníků, kteří v cílovém městě stráví alespoň jednu noc. Praha se umístila na 10. místě mezi evropskými městy s 4,4 miliony návštěvníků ročně, což je ale skoro čtyřikrát méně než kolik navštíví evropské město číslo jedna, kterým je Londýn. Na druhém místě v Evropě je Paříž a na třetím Isanbul.

Zajímavé ale je, že zatímco Paříž zaznamenává postupný propad v návštěvnosti (a také v objemu peněz, které zde návštěvníci utratí), Istanbulu naopak čísla dramaticky rostou a pokud tento trend bude pokračovat, tak v roce 2016 předstihne turecká metropole francouzskou. Nejvyšší nárůst, co se týče leteckého spojení, zaznamenává Berlín, který se v Evropě umístil na 17. místě.

V porovnání s městy ze zemí bývalého socialistického bloku je těsně za Prahou jen Moskva na 12. místě se 4,3 milionu návštěvníků (26. místo v celkovém pořadí), Budapešť pak až na konci druhé desítky – 18. místo (46. celosvětově) s 2,3 milionu a Varšava dokonce až 26. (a 81. na světě) s pouhým 1,1 milionem. Podíváme-li se však na to, kolik návštěvníci v daném městě utratí, pak Moskva Prahu předčí – zahraniční hosté tam utratí 4,5 miliardy amerických dolarů, zatímco v Praze 4,2 miliardy. Moskva také patří mezi dvanáct měst světa s nejrychleji rostoucí návštěvností.

Celkově bylo takto sledováno 132 měst, z toho v Evropě 36, nejvíce pak v oblasti Asie a Pacifiku – 42 měst. Dominantní postavení této oblasti podtrhuje nejen fakt, že se mezi prvními deseti nejnavštěvovanějšími městy světa poprvé od začátku uveřejňování Indexu objevilo asijské město. Ale také to, že většina z dvanácti měst, které zaznamenávají nejrychleji rostoucí návštěvnost v řádu deseti procent ročně, se nachází právě na vznikajících trzích v Asii a na Blízkém východě.

Ze studie MasterCard zároveň vyplynulo několik zajímavých ekonomických poznatků a trendů. Nehledě na pokračující celosvětovou ekonomickou krizi a nejisté předpovědi do budoucna, počet lidí cestujících do zahraničí od roku 2009 rostl dvakrát tak rychleji než světové HDP a výše jejich útraty v zahraničí dokonce 2,3krát. Znamená to, že mezinárodní cestovní ruch dlouhodobě roste a jen málo jej ovlivňují ekonomické výkyvy.

Cílová města byla vždy hospodářsky důležitá, ale zdá se, že do budoucna mohou hrát ještě mnohem významnější roli z hlediska podpory ekonomiky zemí, v nichž se nacházejí. Z mezinárodní turistiky v těchto městech totiž netěží jen sektor hotelnictví, gastronomie a služeb, ale pozitivní dopady má například i na nižší nezaměstnanost a na to, že se v dané lokalitě mnohem více investuje. Mimo jiné i do veřejné infrastruktury z čehož opět těží tamní obyvatelé. Mezinárodní turistika se pro tato města, potažmo země, stává nezanedbatelným exportním artiklem.

O společnosti MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách. Zajišťuje fungování nejrychlejší procesní sítě platebních transakcí na světě. Propojuje uživatele, finanční instituce, firmy, vlády a společnosti ve vice než 210 zemích a územích. Produkty a řešení MasterCard dělají každodenní obchodní aktivity – jako nakupování, cestování, řízení byznysu a financí – jednodušší, bezpečnější a efektivnější pro každého.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí