Češi mají o elektronické aukce zájem, nevědí ale, jak na to

Komerční sdělení

Více než 40 % Čechů již zaznamenalo pojem elektronická aukce (e-aukce) na dodávku energií. Téměř pětina Čechů by také pro zařízení elektronické aukce energie ráda podnikla nějaké kroky, neví ale jaké. Vyplývá to z aktuálního průzkumu nezávislého srovnávače Ušetřeno.cz.

Povědomí o tom, že elektronické aukce dodavatelů energií v České republice již úspěšně probíhají, mají více než dvě pětiny Čechů. „Desetině z nich však princip samotné aukce není znám nebo mu nerozumí,“ vysvětluje výsledky průzkumu Tomáš Suchý z nezávislého srovnávače Ušetřeno.cz.

Do elektronické aukce se mohou přihlásit jak jednotlivé domácnosti, tak celá bytová sdružení. Princip e-aukce funguje stejně, jako klasické dražby. „Jednotliví dodavatelé energie se snaží co nejnižší cenou získat co největší balíček klientů,“ vysvětluje Tomáš Suchý. Pokud by však cena získaná v elektronické aukci byla vyšší než stávající cena, není pro domácnost povinností smlouvu s novým dodavatelem podepisovat.

Více než 15 % Čechů má o elektronickou aukci energie zájem, dalších 18 % o tom ještě není zcela rozhodnutých. „Mezi domácnostmi zájem o aukce je, téměř pětina lidí by pro zařízení elektronické aukce ráda něco udělala, bohužel si však neví rady, jak postupovat. Lidé jsou nedostatečně informováni a nevědí, co v případě zájmu o aukce dělat nebo na koho se obrátit,“ říká Tomáš Suchý.

O elektronické aukce je možné zažádat prostřednictvím internetového formuláře nebo osobně na příslušném úřadě či kontaktním místě. „Také v případě, že není dané město nebo obec do aukce zapojeno, je dobré se na úřadě se zájmem přihlásit. V případě většího zájmu ze strany obyvatel vycházejí radnice a městské správní celky zákazníkům vstříc a aukci uskutečňují,“ doplňuje Tomáš Suchý.

 Ušetřeno.cz:

Portál Ušetřeno.cz funguje jako nezávislý komplexní srovnávač cen mnoha produktů napříč celým trhem – od energetiky a pojištění, až po finanční produkty. Svým uživatelům poskytuje veškeré služby na jednom místě, čímž jim šetří čas i peníze. Ušetřeno.cz je vlajkovou lodí společnosti AdFinance.cz, která byla založena v roce 2010. Svým partnerům AdFinance následně dodávají kontakty na potenciální zákazníky či přímo hotové smlouvy se zákazníky novými a jen v energetické sekci společnost takto měsíčně převede na 4.000 smluv. Vedle portálu Ušetřeno.cz provozuje AdFinance i konkrétněji zaměřené portály, například Energium.cz, Pojistito.cz, eSlevy.cz a další.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí