Poptávka po letních pneu letos kulminovala kolem 15. dubna, o dva týdny později než loni

Komerční sdělení

Motoristé letos začali s nákupem nových letních pneumatik později než loni. Nejvyšší zájem motoristů o nové letní pneu se projevil až 15. dubna. Během dubna vzrostla meziměsíčně poptávka o 412 % v důsledku výrazného oteplení. Ukázaly to statistiky internetového obchodu Kupuj pneu za uplynulé dva měsíce. Nejoblíbenější jsou letos letní pneumatiky značek Barum, Matador, Continental a Michelin.

Zatímco v minulém roce zaznamenali prodejci pneumatik a pneuservisy největší nápor již na konci března, letos začala poptávka po letních pneumatikách vrcholit až v polovině dubna. Patnáctý den v měsíci se prodalo vůbec nejvíce pneumatik. Poptávka byla vysoká i v druhé polovině dubna, kdy se prodalo o 137 % více pneu než v té první. Důvodem letošního zpoždění bylo nepříznivé počasí v březnu i na samém začátku dubna. To odradilo řidiče od přezouvání i přesto, že povinná sezóna zimních pneu již skončila.

„Nejvyšší poptávku našich zákazníků po letních pneu jsme zaznamenali přesně v polovině měsíce, 15. dubna. Tento den bylo nejen mimořádně slunečné počasí, ale byl to také termín, kdy má většina lidí výplatu. Zvýšený zájem o letní pneumatiky očekáváme až do půlky května, od druhé poloviny tohoto měsíce již obvykle přezouvají jen ti největší opozdilci,“ řekl Jan Foltán z předního českého e-shopu Kupuj pneu.

K nejoblíbenějším značkám letních pneumatik patří v tomto roce stálice Barum. Pneumatiky této značky si pořídila téměř třetina zákazníků internetového obchodu Kupuj pneu. Na druhém místě žebříčku oblíbenosti se umístila značka Matador se čtvrtinovým podílem a třetí místo zaujaly pneumatiky Continental. Zvýšené oblibě se letos rovněž těší pneumatiky Michelin s 14% podílem.

Tabulka: Nejprodávanější značky letních pneumatik v e-shopu Kupuj pneu:

Značka Podíl
Barum 31 %
Matador 24 %
Continental 22 %
Michelin 14 %
Ostatní 9 %

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí