ASIE ČESKÉ FIRMY PŘÍLIŠ NETÁHNE, PŘÍLEŽITOSTI VIDÍ V EVROPĚ, ŘÍKAJÍ VÝSLEDKY MEZINÁRODNÍ STUDIE.

Komerční sdělení

Více než třetina (34 %) českých firem vidí nejvíce zahraničních příležitostí k růstu v Evropě, Asii považuje za perspektivní pouhých 7 % z nich, často zmiňovanou Čínu potom dokonce jen 2 %. To jsou některé ze závěrů, které vyplývají z aktuální studie společností M.C.Triton a nizozemské E-I Consulting Group. Ta zkoumala a porovnávala strategické priority firem ve vybraných zemích Evropské unie.

Co se týče očekávání a budoucího vývoje, jsou české firmy ve srovnání se všemi ostatními zeměmi nejméně optimistické. A to navzdory tomu, že vyložený pokles zisku očekává jen 7 % z nich. 44 % firem předpokládá, že jejich výsledky budou obdobné jako v minulém roce. Případná očekávání týkající se nárůstu obratu potom směřují častěji spíše do zahraničí (52 %) než na domácí trh (42 %). Kromě toho celá čtvrtina firem předpokládá regulatorní zásahy státní správy. Zajímavé je, že pouze české a nizozemské firmy očekávají větší růst zisku než obratu.

Studie zjišťovala také to, čím se chtějí firmy nejčastěji odlišit od své konkurence. V České republice je to na prvním místě kvalita samotného produktu nebo služeb (68 %), dále investice do inovací (45 %) a péče o zákazníky (39 %). Společenskou odpovědnost, která je na příklad v Německu čtvrtým nejdůležitějším strategickým faktorem (37 %), v Českupovažuje za důležitoupouze 11 % firem. Studie zároveň potvrdila, že v Česku a Polsku firmy čelí největší cenové válce. U nás ji vnímá celkem 55 % respondentů.

Pro všechny sledované země je v současnosti obrovským trendem dematerializace dokumentů a obecný rozvoj využívání digitálních technologií. Společná jim je také obava z budoucíhoekonomického vývoje. A právě ta je také firmami spolu se zahlcením každodenní agendou označována za největší překážku v jakémkoli strategickém rozvoji. Přesto se všichni shodují na tom, že mít funkčnífiremní strategii je prioritou.

O studiiStrategyTrends 2013

Studii porovnávající strategické priority firem provedla společnost M.C.Triton ve spolupráci s evropskou sítí E-I Consulting Group v pěti vybraných státech Evropské unie. V České republice, Polsku, Německu, Belgii a Nizozemsku. A to pomocí dotazníkového šetření na vzorku 457 společností, od malých as středních firem až po velké korporace napříč nejrůznějšími odvětvími. 

O M.C.Triton

M.C.TRITON je největší českou poradenskou společností poskytující služby podnikatelům a manažerům. Kromě Česka a Slovenska působí rovněž na ruském trhu, projektově pak ve většině zemí Evropy. U komerčních firem se zaměřuje na oblasti zvýšení výkonu obchodu, snižování nákladů a kvalitu lidských zdrojů. Ve veřejné správě pak na řízení zřizovaných organizací, zvyšování výkonu a kvality veřejné služby. Loni se společnost stala nejobdivovanější poradenskou společností v žebříčku CZECH TOP 100.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí