Poplatky se po 1. lednu podle klientů bank spíše zvýšily

Komerční sdělení

Banky od nového roku bombardují klienty informacemi o nejrůznějších změnách. Často najdeme především v bankovních reklamách informaci o tom, že banka snížila či dokonce zrušila nějaký bankovní poplatek nebo zavedla novou službu, kde se již poplatek v dosavadní podobě neobjevuje. Slevy, nižší poplatky a různé bonusy na nás tak vyskakují zpoza každého rohu. Jak to ale cítí klienti sami? Jak oni hodnotí změny, které nastaly po 1. lednu tohoto roku? Došlo skutečně k výrazným změnám sazebníků, které se pozitivně dotkly konkrétních bankovních klientů či jde jen o reklamu bank? Těžko soudit.

Při pohledu do sazebníků bank zjistíme, že se skutečně mění. Faktem ale je, že oběma směry, což se už v reklamách samozřejmě klient nedozví. Někde se poplatek sníží, jinde ovšem naopak vzroste. Náš portál proto pověsil na stránky anketní otázku, jak se bankovních klientů dotkly změny sazebníků po 1. 1. Celkem se během čtrnácti dnů vyjádřilo 621 návštěvníků webu. A výsledky byly vzhledem k všudypřítomné reklamě celkem překvapivé. Téměř 60% respondentů uvedlo, že nezaznamenali žádnou změnu. Z těch, kteří změnu zpozorovali ale většina uvedla, že se poplatky naopak po novém roce zvýšily. Anketa přitom běžela už v době, kdy klienti obdrželi od bank výpisy z účtu za první měsíc a mohli tak případně porovnávat s výpisy z minulého roku. Pouhých 12% klientů označilo odpověď, že mají v roce 2008 bankovní poplatky nižší. Samozřejmě nejde o kvalitativní průzkum, ale o jednoduchou anketní otázku a celkový počet respondentů se může zdát být nízký. I přesto výsledky zřetelně ukazují zkušenosti bankovních klientů se současnou poplatkovou politikou bank a jejich aktuální pocity. Reklama sama o sobě už nestačí.

Od 1.1. prezentují banky výrazné změny svých sazebníků. Jak se Vás zatím dotkly?
mám nižší poplatky (74) 12 %
--- --- ---
mám vyšší poplatky (175) 28 %
nezaznamenal jsem změnu (372) 60 %

Celkem hlasovalo: 621

Patrik Nacher provozovatel www.bankovnipo­platky.com

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí