Chuť Čechů měnit zaměstnání roste

Z nejnovějšího globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad vyplynulo, že v uplynulých šesti měsících změnilo práci 15% Čechů a zhruba čtvrtina lidí si aktuálně novou práci buď aktivně hledá, nebo se po zajímavých pracovních příležitostech u jiného zaměstnavatele poohlíží. To je o 5 procentních bodů více než v předcházejícím období. Nejčastěji měnili zaměstnavatele lidé pracující v sektoru zemědělství, lesnictví a rybářství av sektoru hotelnictví a stravování, který je již tradičně oborem s nejvyšší mírou fluktuace zaměstnanců.

Z průzkumu dále vyplynulo, že se stávajícímzaměstnavatelem je spokojeno 62 % českých zaměstnanců, ovšem jen 15 % z nich je spokojeno velmi. Nespokojenost vyjádřilo 10 % respondentů.

 

Kdo změnil zaměstnavatele a proč?

Během posledního půl roku vyměnilo zaměstnavatele 15 % lidí. Míra fluktuace byla vyšší u mužů (17,3%) než u žen (11,8 %). Nejvyšší podíl těch, kteří měnili práci (28%), připadá tradičně na nejmladší kategorii zaměstnanců ve věku 18 až 24 let a na věkovou kategorii 25 – 34 let (17 %). S rostoucím věkem míra fluktuace zaměstnanců klesá, ale v kategorii nejstarších zaměstnanců 55-67 let opět stoupá na téměř 14 %. „U této věkové kategorie však jde při změnách zaměstnavatele o jiné důvody, než u mladších ročníků. Často jde například o menší fyzickou námahu,“ komentuje Alžběta Honsová, marketingová manažerkačeské pobočky společnosti Randstad, a dodává: „I když je nezaměstnanost na rekordně nízkých hodnotách, stále platí, že generace 55 + nehledá práci zrovna snadno.“ Jako nejčastější důvod pro změnu zaměstnavatele uvedli respondenti průzkumu získání lepších podmínek (31 %), nespokojenost se stávajícím zaměstnavatelem (27 %), a osobní důvody (21 %). Co se týče oborů, tak k největší fluktuaci zaměstnanců a změnám zaměstnavatele došlo v sektoru zemědělství, lesnictví a rybářství.

 

Kdo hledá novou práci?

Nové zaměstnání v současné době hledají nejčastěji lidé z automobilového průmyslu a letectví (51%), z oboru velkoobchodní a maloobchodní distribuce (44 %), z oblasti výroby potravinářských výrobků (43 %) a opět již tradičně z oblasti hotelnictví a stravování (35%). Nejčastěji si hledají novou práci nejmladší zaměstnanci ve věku 18 – 24 let s nižším a středním vzděláním, podíl mužů a žen je téměř vyrovnaný. „Po klidném prázdninovém období vidíme poslední dny zesílenou aktivitu uchazečů o práci. Intenzivněji pročítají pracovní nabídky a hlásí se na jednotlivé inzerované pozice. Dá se tedy předpokládat, že podzim bude ve znamení ještě významnějších posunů na trhu práce, než jak tomu bylo na jaře,“ doplňuje Alžběta Honsová.

9. září 2018 10:09:18

Reklama

Témata

Termínované vklady

V současné době bankovní domy nabízejí klientům řadu různých produktů s rozličným způsobem...

Pojištění maminek

Za jakých podmínek je při péči o dítě placeno zdravotní pojištění státem a kdy se péče o dítě...

Finance a rozvod

Rozvodovost v Česku je jedna z nejvyšších v EU. Rozdovem trpí rodina nejenom citově a psychicky....

Daňové odpočty

Při splnění zákonných podmínek přináší státem podporované finanční produkty daňovou úsporu. Jaké...

Změny pro rok 2015

Návrh ministerstva financí počítá s několika významnými daňovými změnami od příštího roku. V...

Reklama
Reklama

Evidence na úřadu práce

Nezaměstnanost v ČR

Evidence na úřadu práce se vyplatí i kvůli jednomu měsíci. Kolik si lze na úřadu práce přivydělat a jak se počítá podpora v nezaměstnanosti v roce 2019?

Otevřete téma

Reklama

O webu DůmFinancí.cz | Inzerce | Loga

Užitečné: Seznam finančních úřadů | Aktuální kurzovní lístek ČNB

Partneři: Finanční poradenství | poradci-sobě.cz | Roští.cz | Bankovní poplatky.com | Moje poplatky.cz


Všechny materiály © Copyright 2006 - 2019 DůmFinancí.cz (dumfinanci.cz ). Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1802-5153. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Ekonomický portál DůmFinancí.cz vydává společnost FINFOCUS, s.r.o., Smluvní podmínky , Soukromí
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.