Udržujte si stávající zákazníky - získáte konkurenční výhodu

Proč jsou zákazníci některých firem mnohem spokojenější než klienti konkurence? Navrch mají společnosti, které se nebojí investovat do technologického vývoje a preferuji prozákaznický přístup.

PR článek udržujte si zákazníky náhledový zdroj: DF

Získat nového zákazníka není snadné a většinou jde o poměrně drahou záležitost. Firma musí vydat náklady na marketing a každý klient pro ni znamená nezanedbatelnou investici. A právě to je důvod, proč je výhodné se zákazníky spolupracovat dlouhodobě - tento typ klientů přináší firmě zisk pravidelně a je pro ni ekonomicky efektivnější.

 

Firma, která se o své zákazníky zajímá a průběžně o nich sbírá informace, jim pak dokáže nabídnout mnohem více a vždy maximálně uspokojit jejich potřeby. Proces se nazývá řízení vztahů se zákazníky neboli CRM (Customer Relationship Management).

 

 

Základním kamenem zákaznicky orientovaného managementu tedy není pouze získávání nových zákazníků, ale také udržení těch současných. CRM zároveň spočívá v řízení procesů marketingu, rozpoznání potřeb a priorit klientů, minimalizaci nákladů na marketing a prodej, zvýšení konverzního poměru a vytváření nových obchodních příležitostí se stávajícími zákazníky.

 

Jakkoliv se výše uvedené principy jeví jako komplikované, v praxi může být zavedení CRM poměrně snadné. Klíčový je výběr CRM systému - softwaru, bez kterého by strategie nemohla být uplatněna.

 

CRM systém primárně slouží ke sběru dat, se kterými může firma nadále pracovat. Informační systémy obsahují informace o klientech, zakázkách a projektech, dále pak veškerou obchodní komunikaci a v neposlední řadě dokumenty.

K obecným přínosům CRM systémů patří:

  • standardizace a automatizace procesů
  • zavedení best practices
  • zastupitelnost zaměstnanců
  • možnost analýzy dat a efektivního plánování
  • řízení a vyhodnocování marketingových kampaní

 

 

Obrovskou výhodou CRM systémů je možnost oslovení přesné cílové skupiny na základě nasbíraných dat. Díky tomu lze velmi efektivně nabízet např. nové služby či produkty lidem, kteří by o ně mohli jevit opravdový zájem. Firma díky tomu neztrácí čas a nevynakládá další prostředky, protože komunikuje pouze s potenciálními zájemci.

Výběr CRM systému je oříšek

Co je CRM systém již víte, ale podle čeho vybrat konkrétní produkt? Má-li být software pro vaše podnikání skutečně přínosný, zohledněte při výběru následující kritéria:

 

  • časovou náročnost implementace,
  • uživatelskou přívětivost rozhraní,
  • přítomnost důležitých funkcí.

 

 

Velmi kvalitní CRM systémy pochází také od českých vývojářů. Za zmínku stojí například eWay-CRM - systém postavený v prostředí e-mailového klienta Microsoft Outlook. Podle zahraničního serveru Capterra patří k nejlepším ve své kategorii i proto, že je v základní verzi zcela zdarma.

 

31. července 2018 16:44:03

Reklama

Témata

Důchodová reforma

Důchodové systémy procházejí ve všech vyspělých zemích světa výraznými změnami. Česko není...

Hrubá a čistá mzda

Z hrubé mzdy sjednané v pracovní smlouvě odvádí zaměstnanci zálohu na daň z příjmu fyzických...

Jak se správně zadlužit?

Většina z nás si během života potřebuje půjčit peníze. Je však velký rozdíl mezi dobrým a...

Nemocenské dávky

Nemocenské dávky slouží k finančnímu zajištění v době, kdy z důvodu nemoci, mateřstí nebo péče o...

Finanční testy

Na konec roku jsme si pro Vás připravili pět finančních a daňových testů, ve kterých můžete...

Reklama
Reklama

Koupě nemovitosti

Daňové povinnosti při pořízení bytu či domu

Pořízení nové nemovitosti, ať už za účelem vlastního bydlení nebo pronájmu přináší i daňové povinnosti. Jaké daně se platí? Kdy se vyplatí využít služeb realitní kanceláře?

Otevřete téma

O webu DůmFinancí.cz | Inzerce | Loga

Užitečné: Seznam finančních úřadů | Aktuální kurzovní lístek ČNB

Partneři: Finanční poradenství | poradci-sobě.cz | Roští.cz | Bankovní poplatky.com | Moje poplatky.cz


Všechny materiály © Copyright 2006 - 2018 DůmFinancí.cz (dumfinanci.cz ). Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1802-5153. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Ekonomický portál DůmFinancí.cz vydává společnost FINFOCUS, s.r.o., Smluvní podmínky , Soukromí
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.