Vývoj cen povinného ručení

Komerční sdělení

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Dle posledních statistických analýz z oblasti vývoje cen povinného ručení vychází, že v loňském roce se pojištění dotklo samotného dna. Proto je více než jasné, že se cena pro rok 2013 zvýšila o několik jednotek procent. Vývoj je ovlivněn 3 zásadními faktory, pojďme se na ně v krátkosti podívat.

1. Zrušení otevření flotil

Otevřená flotila je v jistém smyslu druh smlouvy povinného ručení, v níž nebyla zohledněna rizikovost klienta. To znamená, že všichni řidiči dostali cenu VIP klienta bez nehod. Tento produkt se stal nevýhodným a z dlouhodobého hlediska neudržitelným. Pojišťovny tak dotovaly jeho ztrátovost. Na tuto situaci poukázala jak Česká kancelář pojistitelů, tak i nejvyšší orgán dohledu nad pojistným trhem. Flotily byly ukončeny a tím se podražilo i uzavírání pojistných smluv a to vede ke zvýšení průměrné ceny na trhu.

2. Růst nákladů na likvidaci

Likvidace pojistných událostí jsou stěžejním produktem týkající se značných nákladů každé pojišťovny. Z dlouhodobého hlediska je důležité, aby každá z pojišťoven vybrala o 40% vyšší pojistné, než vyplatí na škodách. V posledních letech dokonce narůstá soudních sporů o několikamilionové odškodnění za způsobenou bolest a trvalé následky. Dalším důvodem zdražení povinného ručení je i růst daně z přidané hodnoty. V loňském roce bylo povinné ručení na hranici ziskovosti, proto se dalo v tomto roce očekávat zdražení.

3. Fond zábrany škod

Senát schválil 3% poplatek, který pojišťovny musí odvádět do fondu zábrany škod. Tyto finanční prostředky půjdou k hasičským sborům a do složky integrovaného záchranného systému. To se však neobejde bez další administrace a už vůbec se nedá očekávat, že by pojišťovny tento poplatek platily ze svého zisku. Můžeme tak očekávat další podražení o 3% až 5%.

Pokud nechcete za povinné ručení platit více, než je nutné, porovnejte si díky kalkulačce povinného ručení nabídky pojišťoven a vyberte si tu nejvýhodnější. Vše z pohodlí Vašeho domova.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí