MasterCard zahájením nové studie o finančním začleňování poukázal na neutěšenou situaci lidí nevyužívajících finanční služby

Komerční sdělení

Společnost MasterCard®, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách, dnes zveřejnila zprávu ke studii Road to Inclusion (Cesta k začlenění). Zpráva, která vznikla na základě výsledků nové studie, je nejrozsáhlejší svého druhu. Ukazuje statistiky obyvatel Evropy, kteří nevyužívají finanční služby.

  • Nová studie, Road to Inclusion (Cesta k začlenění), ukázala, že miliony Evropanů nevyužívají finanční služby nebo jim nejsou finanční služby dostupné.
  • Na rozdíl od všeobecného mínění, mnozí z nich jsou místními rodáky, pracují a chtějí být součástí ekonomiky.
  • Této skupině hrozí, že bude kvůli digitálnímu vyloučení dále odsouvána na okraj zájmu. Mnozí vidí řešení finančního začlenění v předplacených kartách.

Výsledky byly odhaleny dnes na konferenci s názvem MasterCard Europe Prepaid Conference 2013 v Římě. Studie proběhla v šesti evropských zemích: Velké Británii, Francii, Itálii, Španělsku, Polsku a Rusku. Výsledky ukázaly, že postoje a chování se s geografií příliš nemění. To ukazuje, že problémy lidí, kteří nevyužívají finanční služby, jsou podobné po celé Evropě i za jejími hranicemi.

Studie byla zadána s cílem pomoci MasterCard a jeho partnerům lépe porozumět, co finanční vyloučení nebo špatná dostupnost finančních služeb znamená, aby mohli této skupině poskytovat lepší služby a vybudovat důvěru do budoucna.

Lidé nevyužívající finanční služby – Průměrný věk 40 let, lehce nadpoloviční většina (55 %) jsou ženy a 51 % z nich je vdaných/ženatých. Největší skupina v rámci segmentu (40 %) v posledních třech měsících neobdržela žádnou formu platby, stálého platu, dávek ani ničeho podobného. 35 % z nich v daném časovém období nějakou mzdu obdrželo. 81 % těchto lidí žilo celý dosavadní život ve své rodné zemi.

Osoby s nedostatečnou dostupností finančních služeb – lidé, kteří nemají přístup k žádné formě elektronického platebního styku. Průměrný věk je, stejně jako u předchozí skupiny, 40 let a opět 55 % z nich jsou ženy. V této skupině jsou méně často ženatí/vdané, 37 %. Největší skupina v rámci tohoto segmentu (36 %) v průběhu posledních tří měsíců obdržela nějakou formu sociálního zabezpečení, zatímco třetina (33 %) obdržela nějaký plat. 83 % těchto lidí žilo celý dosavadní život ve své rodné zemi.

Obě skupiny sdílí nejčastější důvod, proč nemít bankovní účet – jedna čtvrtina z nich tvrdí, že nemá dost peněz. Dalšími důvody jsou, že ho „nechtějí nebo „nepotřebují“, nemají bankovní účet povolený; nebo nemají banky rádi či jim nevěří.

Namísto využívání funkcí bankovního účtu jako inkasa, internetového bankovnictví nebo možnosti koupit zboží online, velká většina lidí z těchto skupin používá hotovost k platbě nájmu (98 %) a poplatků (95 %) a schovává své peníze na nejrůznějších místech ve svých domovech. Takový přístup celkově limituje jejich možnosti využití výhod internetu. Mnozí upřednostňují osobní kontakt a jejich používání technologií je omezeno na sociální sítě, spíše než na profitování z výhod a šetření spojeném s online nakupováním a bankovnictvím.

Ačkoliv dvě třetiny z nich vlastní standardní mobilní telefon (66 %), stejný počet jich nikdy neslyšel o mobilním bankovnictví jako alternativě bankovního účtu. Přístup k počítači či notebooku má v Evropě jen zhruba čtvrtina finančně vyčleněných.

Při testování, zda by předplacené karty byly pro osoby bez bankovního účtu zajímavé, průzkum ukázal, že 54 % z nich by se o ně zajímalo a chtělo by více informací. 39 % uvedlo, že si myslí, že předplacené karty mohou být, z hlediska jejich finančních potřeb, relevantní.

„Jen v západní Evropě je počet 93 milionů lidí bez bankovního účtu. Předplacené karty by opravdu mohly být pro mnohé oním „mostem“, díky kterému by se tito lidé cítili finančně začlenění, měli by své peníze bezpečně uložené a naučili by se více o správě svého rozpočtu. Tato cesta je také součástí toho být sociálně a technologicky začleněný. Chtěli bychom více tuto skupinu vzdělávat ohledně jejích možností. Zjevně neexistuje jeden produkt, který by vyhovoval všem, a proto mohou být produkty jednoduše přizpůsobované jednotlivým zákazníkům tak, aby vzaly v potaz různé životní okolnosti,“ řekla Jennifer Rademaker, Senior Vice President klíčových produktů MasterCard Europe.

43 % lidí, kteří nevyužívají finanční služby, někdy slyšelo o předplacených kartách, ale nepoužilo je. 47 % o nich dokonce ani neslyšelo. Navzdory tomuto omezenému povědomí však 41 % všech respondentů připustilo, že by využilo možnosti nemít hotovost stále při sobě. 25 % z nich pak uznalo, že by jim karta pomohla mít lepší kontrolu nad jejich výdaji.

„Je zřejmé, že budeme muset všichni pracovat na překlenutí této mezery u lidí, kteří nevyužívají finanční služby. Překážky začlenění stále existují a my musíme být ostražití a hlídat, že legislativní prostředí v Evropě bude nadále umožňovat snižování finančního vyloučení. Možnost platit elektronicky přináší větší nezávislost, bezpečnost a lepší hospodaření s penězi. Dobrou zprávou je, že 54 % lidí z této skupiny se chce dozvědět víc a začlenit se do finančního systému,“ dodává Jennifer Rademaker.

 O společnosti MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, jednička v inteligentních, pohodlných a bezpečných platbách. Zajišťuje fungování nejrychlejší procesní sítě platebních transakcí na světě. Propojuje uživatele, finanční instituce, firmy, vlády a společnosti ve vice než 210 zemích a územích. Produkty a řešení MasterCard dělají každodenní obchodní aktivity – jako nakupování, cestování, řízení byznysu a financí – jednodušší, bezpečnější a efektivnější pro každého.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí