Zaměstnavatelé vědí, jaké benefity zaměstnanci chtějí, jejich prosbám však příliš nenaslouchají

Komerční sdělení

Na rozdíl od minulých let je patrné, že mezi zaměstnanci stoupá zájem o benefity související s péčí o zdraví, vyvážeností práce a volného času a zajištění ve stáří. Ačkoliv si toho jsou zaměstnavatelé vědomi, téměř polovina z nich by spíše zaměstnancům dopřála kávu na pracovišti zdarma, po které však touží jen 35 % zaměstnanců. Vyplývá to z květnového průzkumu společnosti Sodexo – Řešení pro motivaci, který se zabýval nejnovějšími trendy v benefitech.

Prvotřídní zdravotní péči zdarma by jako benefit ocenilo téměř 70 % zaměstnanců. Mezi další zajímavá zjištění z průzkumu patří fakt, že 49 % zaměstnanců by ocenilo možnost věnovat pětinu pracovního času charitativní či komunitní práci. Stejně tak by zaměstnanci ocenili jednorázovou placenou dovolenou za odsloužené roky či nadstandardní příspěvek zaměstnavatele do penzijního fondu. 45 % zaměstnanců by rádo využilo různých zdravotních programů jako je například pomoc při odvykání kouření či konzultace s výživovým poradcem.

A co na to zaměstnavatelé? Přestože o preferencích svých zaměstnanců obvykle ví, vyslyší je jen částečně.

51 % uvažuje o zavedení různých zdravotních programů. O nadstandardním příspěvku do penzijního fondu či výše zmíněné jednorázové dovolené přemýšlí 34 % firem. 46 % společností by však raději zaměstnancům dopřálo kvalitní kávu na pracovišti zdarma.

„Preference zaměstnanců a zaměstnavatelů se v pohledu na benefity liší. Firmy se v dnešní době často vydávají cestou rychlých řešení s okamžitým dopadem, výkonnost podporují například kávou,“ říká Magdalena Pořízková, expertka na motivaci společnosti Sodexo, a dodává: „Očekáváme, že v následujících letech budou firmy více energie věnovat budování systému výhod spojeného s péčí o zdraví a vyvážeností práce a volného času. Takové programy zaměstnaneckých výhod dlouhodobě podporují přímo motivaci zaměstnanců a mají měřitelný dopad na spokojenost a loajalitu zákazníků.“

Sodexo v České republice

Od roku 1992, tedy od doby, kdy Sodexo vstoupilo na český trh, poskytuje všech 1560 zaměstnanců skupiny v ČR služby, které zlepšují kvalitu každodenního života. Sodexo nabízí služby v oblastech zaměstnaneckých benefitů, motivačních programů a řešení pro veřejnou správu, ať už prostřednictvím poukázek na stravování a volný čas, dárkových poukázek nebo systému na správu benefitů Cafeteria. Dále pak i služby v oblasti komplexních řešení služeb na míru u klienta (firemní restaurace a širokou škálu služeb facility managementu – správy budov, údržby mechanických zařízení a elektro, revizí, projekt managementu, úklidu a administrativních služeb).

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí