Čechům se nelíbí poplatky, jsou ochotni kvůli nim změnit svou banku

Komerční sdělení

► 69 % českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku kvůli vysokým poplatkům► Čeští klienti by chtěli za svou věrnost bance kvalitnější služby (86 %) a nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %) ► 73 % českých klientů bank není přesvědčeno, že jejich banka v současnosti přizpůsobuje produkty a služby jejich potřebám

Češi nejsou spokojeni se svými bankami. Jen 27 % českých respondentů má pocit, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám. 63 % českých klientů by bylo dokonce ochotno zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí. 7 z 10 českých klientů je pak kvůli výši poplatků svou banku ochotno změnit. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu, který provedla společnost Ernst & Young mezi 28 560 klienty bankovních institucí z 35 zemí celého světa včetně České republiky.

„Klienti bank v České republice jsou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů spokojeni nejméně v Evropě. Jen 27 % českých respondentů odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 % dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young. Čeští klienti (63 % z nich) jsou dokonce ochotni zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí.

Klienty českých bank nejvíce trápí bankovní poplatky. Každý třetí respondent v průzkumu uvedl, že k jeho většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispělo zjednodušení struktury poplatků (odpovědělo tak 34 % lidí, což je nejvíce z oblasti EMEIA). Výše poplatku je také prvním důvodem, který Češi uvedli jako impulz ke změně banky. 7 z 10 českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.

Průzkum také ukázal, že Češi si oblíbili věrnostní programy. Do některého z nich je zapojeno 54 % účastníků letošního průzkumu (oproti 27 % celosvětově). „Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 % respondentů, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů,“ říká Pavel Riegger.

Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Většina z nich se domnívá, že pokud využívají tři a více produktů téže banky, měli by dostávat kvalitnější služby (86 %) a měly by mu být účtovány nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %).

O průzkumu

V únoru a březnu 2012 provedla společnost Ernst & Young celosvětový průzkum chování klientů bankovního sektoru. Průzkum byl realizován mezi klienty finanční institucí prostřednictvím internetového dotazníku. Zúčastnilo se ho celkem 28 560 respondentů, a to 13 001 z regionu EMEIA (Belgie 500, Česká republika 500, Francie 1 000, Německo 1 000, Řecko 500, Maďarsko 500, Indie 1 000, Itálie 1 000, Nizozemsko 500, Skandinávie 1 001, Polsko 500, Portugalsko 500, Rusko 1 000, Jihoafrická republika 500, Španělsko 1 000, Turecko 1 000, Velká Británie 1 000), 3 002 ze Severní Ameriky (Spojené státy 2 002, Kanada 1 000), 4 548 z Latinské Ameriky (Argentina 500, Brazílie 1 019, Chile 504, Kolumbie 500, Mexiko 1 023, Panama 500, Peru 502) a 8 009 z regionu Asie a Tichomoří (Austrálie 1 000, Čína 2 004, Hongkong 502, Indonésie 1 001, Japonsko 1 002, Malajsie 500, Singapur 500, Jižní Korea 1 000 a Vietnam 500). Hodnocení vztahu s bankou zahrnovalo mj. úroveň spokojenosti s poskytovanými službami, všeobecné požadavky na fungování institucí či zkoumání budoucích záměrů a potřeb klientů.

Informace o Ernst & Young

Ernst & Young patří mezi nejvýznamnější celosvětové firmy poskytující odborné poradenské služby v oblasti auditu a daňového, transakčního a podnikového poradenství. Naši odborníci, jichž po celém světě působí 152 tisíc, vyznávají stejné hodnoty a spojuje je maximální důraz na kvalitu poskytovaných služeb. Pomáháme našim zaměstnancům, klientům i širšímu společenství uplatňovat jejich potenciál. V tom je náš hlavní přínos.

Název Ernst & Young zahrnuje všechny společnosti celosvětové organizace, jejíž řídící společností je britská Ernst & Young Global Limited. Každá z členských společností má vlastní právní subjektivitu. Ernst & Young Global Limited neposkytuje své služby přímo klientům. Podrobnější informace najdete na našich webových stránkách www.ey.com/cz

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí