Srovnávače cen používá více než třetina českých nakupujících na internetu
Komerční sdělení
K vyhledávání informací o produktech stále více lidí využívá služeb nákupních rádců a vyhledávačů cen, v loňském roce jejich služby využilo více než 35 % českých nakupujících. Stále nejvyužívanější jsou internetové vyhledávače, jejich oblíbenost však u zákazníků každoročně klesá. Vyplývá to z výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se letos zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.
Při nákupu na internetu hledají nakupující informace o zboží stále častěji pomocí zkušeností ostatních nakupujících uveřejněných na srovnávačích cen. „Od loňského roku došlo k téměř desetiprocentnímu nárůstu používání cenových srovnávačů při výběru zboží. V Česku jejich služby využívá přes 35 % uživatelů,“ říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Vyhledávače v současné době používá 45 % českých a 52 % slovenských uživatelů, ve srovnání s rokem 2010 je to o 6 %, respektive 7 % méně.
Tento trend dokládá také způsob, jakým zákazníci vybírají internetové obchody, ve kterých nakoupí. Zatímco na Slovensku používá internetové vyhledávače k výběru e-shopu 40 % lidí, v České republice se více než 44 % nakupujících spoléhá na cenové srovnávače a nákupní rádce. „Češi ani Slováci nejsou příliš věrnými klienty, ve svém oblíbeném obchodě nakupuje přibližně 15% zákazníků,“ doplňuje Demuth.
Nejčastějšími produkty, které si čeští i slovenští nakupující pořizují, jsou oblečení a doplňky. V České Republice patří další příčky bílé technice a hračkám zboží pro děti, na Slovensku knihám a bílé technice. Naopak dlouhodobě nejméně se na internetu nakupují potraviny a sběratelské zboží.
Jakým způsobem hledáte informace o produktech, které si chcete koupit přes internet? | ČR | SR | ||
---|---|---|---|---|
2011 | 2010 | 2011 | 2010 | |
Používám vyhledávač (Seznam, Google, Centrum…) | 45% | 51% | 52% | 59% |
Používám služby nákupních rádců a porovnávání cen | 36 % | 28% | 28% | 19% |
Hledám v nabídce internetových obchodů, které znám | 14 % | 15% | 18% | 18% |
Hledám v nabídce internetových aukcí, které znám | 3% | 4% | 1% | 3% |
Jiným způsobem | 2% | 2% | 1% | 1% |
Jakým způsobem hledáte a vybíráte e-shop, ve kterém nakoupíte? | ČR | SR |
---|---|---|
K výběru používám nákupní rádce a srovnávače cen | 44% | 32% |
Obchody vybírám převážně přes internetové vyhledávače (Google, Seznam…) | 30% | 40% |
Mám své oblíbené obchody a v těch nakupuji | 18% | 15% |
Informace hledám na internetových fórech | 3% | 5% |
Spoléhám se na doporučení přátel nebo vlastní zkušenosti | 5% | 8% |
Jaké zboží či služby jste za poslední rok koupil/a přes internet? | ČR | SR |
---|---|---|
Oblečení, doplňky a obuv | 38% | 36% |
Bílá technika | 31% | 29% |
Dětské zboží a hračky | 27% | 18% |
Knihy | 27% | 33% |
Potraviny | 5% | 3% |
Sběratelské zboží | 5% | 3% |
O internetovém srovnávači Heureka.cz:
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 867 000[1] RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 15 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.
O obchodním portálu Aukro.cz:
Největší obchodní portál Aukro.cz provozuje společnost Allegro Group CZ. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy, kteří na Aukru nabízejí nové zboží za pevné ceny. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti přes 2,4 milionů registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině).
Komerční sdělení