LEO Express bude jezdit také do Bohumína

Komerční sdělení

Cestující se mohou těšit na 16 spojů denně, cesta Praha-Ostrava zabere zhruba 3 hodinySpolečnost LEO Express podala na Správu železniční dopravní cesty žádost o přidělení kapacity dráhy do jízdního řádu 2012/2013, jenž začíná platit od prosince 2012. Zcela nové a moderní vlaky LEO Express, které začnou přepravovat cestující již letos, budou zastavovat ve stanicích Praha hl. n., Pardubice hl. n., Olomouc hl. n., Ostrava-Svinov, Ostrava hl. nádraží a na základě nového rozhodnutí také v Bohumíně.

 

Na trase Praha-Ostrava-Bohumín bude od prosince letošního roku přepravovat cestující celkem 16 spojů LEO Express denně – tj. přes den přibližně každé dvě hodiny. V nejvíce frekventovaný pátek a v neděli LEO Express svou dopravu posílí o jeden spoj navíc. Moderní vlaky, kterých na tuto trasu společnost LEO Express nasadí celkem pět, budou na trati Praha-Ostrava-Bohumín jezdit maximálně povolenou rychlostí 160 km/hod.

"Naše vlaky přinášejí jedinečné spojení vysoké rychlosti, respektive krátké doby jízdy s poskytováním vysoce kvalitních služeb odpovídajících špičkovému západoevropskému standardu. Vycházíme z toho, že lidé většinou vlakem cestují ne proto, že chtějí, ale proto, že musí. A my jim tu jízdu chceme maximálně zpříjemnit, aby cestu s námi strávili opravdu pohodlně. Chceme je zabavit nebo jim v našich vlacích poskytnout klidný a maximálně pohodlný odpočinek ,“ zdůrazňuje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.

Cestující se s vlaky LEO Express dostanou z Prahy do Ostravy nebo obráceně za dobu lehce přesahující tři hodiny.

"Jízdní doba vychází primárně z dovolených rychlostí na trati, trakčních vlastností vozidla a následně z dynamických výpočtů odborných složek Správy železniční dopravní cesty, které přesně spočítaly jízdní doby mezi jednotlivými stanicemi. Na základě těchto výpočtů víme, že naše jízdní doba mezi Prahou a Ostravou bude 3 hodiny a 6 minut. U části spojů ale cesta kvůli zohlednění provozních situací na celé trati zabere pár minut déle ,“ vysvětluje Jan Paroubek, provozní ředitel LEO Express. Zároveň připomíná, že vlaky LEO Express tak budou na trase Praha-Ostrava srovnatelně rychlé jako dosud nejrychlejší Pendolino. Přesné časy odjezdů a příjezdů vlaků LEO Express pro jízdní řád 2012/2013 budou známé během několika týdnů.

V Bohumíně plánuje LEO Express i většinu servisních úkonů souvisejících s provozem.

"Již dříve jsme si díky dohodě s Českými drahami zajistili, že vlaky LEO Express najdou veškeré potřebné zázemí v železničním depu v Bohumíně. Dosud jsme mluvili jen o trase Praha-Ostrava. Jsme nyní rádi, že budeme moci naše kvalitní služby poskytovat více zákazníkům a nové vlaky přivést až do Bohumína. Silný Moravskoslezský region si to zaslouží,“ říká Leoš Novotný.

 

LEO Express a. s.

je česká železniční společnost, která se připravuje na provozování osobní vlakové dopravy zcela novými soupravami LEO Express od prosince 2012 na trati Praha – Ostrava – Bohumín a postupně také na dalších tratích v ČR i v sousedních státech. Majitelem a zároveň předsedou představenstva společnosti je Leoš Novotný. LEO Express je součástí skupiny LEO TRANSPORT N.V., která dnes sdružuje skupinu firem podnikajících v železničním a dopravním průmyslu. Moderní a velmi úsporné vlaky mířící na trasu Praha-Ostrava-Bohumín jsou nízkopodlažní, plně klimatizované elektrické soupravy aerodynamického tvaru. Cestujícím poskytnou kvalitní služby a také špičkové technologie. Nabídnou rychlý a funkční internet, elektrické zásuvky pro všechny, zábavu a informace prostřednictvím unikátního vnitřního audio-video kanálu, pohodlný interiér, speciálně konstruované polohovací sedačky, dostatek prostoru pro nohy a zavazadla všech cestujících, moderní toalety. O cestující se bude starat patřičně vyškolený a vstřícný personál. Více o firmě LEO Express na www.le.cz.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí