Firmy se nezastaví ani přes Vánoce

Komerční sdělení

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Vánoce jako rodinné svátky plné klidu až lenivého nejsou zřejmě tím pravým ořechovým pro tuzemské šéfy firem. Od pracovních povinností se totiž nehodlají či nedokáží odříznout ani ve vánočním týdnu.

Každý třetí z nich je dokonce ochotný zvednout pracovní hovor i během štědrovečerní večeře. Dvanáct procent lidí zastávajících manažerské posty bude během letošních svátků k zastižení přímo v kanceláři, téměř polovina (49 procent) si bude pravidelně kontrolovat e-mail a rozhodně nevypne mobilní telefon. Šestnáct procent bude k dispozici jen na mobilu a šest procent pouze prostřednictvím elektronické pošty. Jen sedmnáct procent tvrdí, že o svátcích nechce práci ani vidět. Více než osmdesát procent tuzemských firem se nezastaví ani o vánočních svátcích. Uvádí to průzkum mezi více než čtyřmi sty tuzemskými firmami z konce letošního roku. Vyplývá z něho i to, že každá druhá firma dá zaměstnancům dárky. I tak se dá pečovat o udržení kvalifikované pracovní síly. Čtrnáct procent firem přitom věnuje dárek pouze vybraným zaměstnancům.

Dárek všem obchodním partnerům dá jen čtrnáct procent firem. Padesát šest procent obdaruje jen své nejvýznamnější spolupracovníky a klienty. Nejštědřejší jsou větší firmy a firmy ze Severní Moravy. Vánoční večírek pro zaměstnance uspořádalo 71 procent oslovených. Většinou jsou to větší firmy sídlící v Praze, Jihočeském kraji nebo na Severní Moravě.

Dvě třetiny dotázaných pošlou hlavním obchodním partnerům klasické vánoční přání. Přání v podobě SMS nebo MMS posílají respondenti především méně významným obchodním partnerům. Činí tak 27 procent dotázaných. Nejvíce budou světit vánoce zákazníci O2. O svátcích se v kanceláři příliš neukážou. Do těchto míst zavítá během svátečního týdne jen osm procent z nich.

** „Úřadovat“ v kanceláři nebudou moc ani zákazníci T-Mobilu.** Šestašedesát procent z nich však bude k zastižení na e-mailu nebo mobilním telefonu, a to non-stop i na Štědrý den. Příbuzným a přátelům popřeje hezké svátky osobně 38 procent z nich. Nejčastěji ze zákazníků všech mobilních operátoru budou posílat také klasická přáníčka. České poště tak dá vydělat sedmnáct procent z nich. Nejčastěji jsou ochotni zvednout důležitý pracovní hovor i během štědrovečerní večeře zákazníci Vodafonu (45 procent). A jsou také nejštědřejší ke svým zaměstnancům. 73 procent firem jim udělá o vánocích radost dárkem. Předvánoční mobilní podnikatelský průzkum provedla mezi 417 majiteli firem a vysokými manažery v tuzemsku společnost Vodafone.

Zdroj: Česká hospodářská komora

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí