Anketa serveru BankovniPoplatky.com: Stavební spoření ztrácí na atraktivitě

Komerční sdělení

Atraktivita produktu stavební spoření byla z velké části postavena na státní podpoře. Dokazují to odpovědi téměř šesti set respondentů v anketě serveru www.bankovnipoplatky.com.

Na otázku zkoumající atraktivitu stavebního spoření čtenáři serveru odpovídali různě, drtivá většina odpovědí však ukazuje, že bez státní podpory zájem o produkt výrazně klesne. Nadpoloviční většina respondentů (55 % = 321 hlasů) svou odpovědí „Stavební spoření nyní mám, ale znovu jej uzavírat nebudu“ deklarovalo, že pro ně tento spořící produkt ztrácí na atraktivitě. Pro 22% podíl hlasujících (132 lidí) je tento produkt nezajímavý obecně, tito jej nemají a ani se na jeho uzavření nechystají.

„Z našeho pohledu se jedná o racionální výsledky, neboť zejména v důsledku omezení státní podpory skutečně predikujeme pokles zájmu o produkt stavební spoření, a to na úkor jiných produktů, které nabývají na oblibě – např. termínovaných účtů družstevních záložen či různých investičních produktů,“ říká k výstupu analytik Aleš Rod.

Na obnovení stávající smlouvy se chystá 18 % respondentů (104 odpovědí). Ještě nižší je procento lidí, kteří stavební spoření zatím nemají a o jeho uzavření uvažují. Takovou odpověď v anketě zvolilo jen 5 % čtenářů. Na trhu stavebního spoření mlže dojít k velkému zemětřesení, nebo ne? „Uvidíme. Jisté je to, že stavební spořitelny se s poklesem klientského zájmu nebudou chtít jen tak smířit a o své klienty budou tvrdě bojovat. Budou zatraktivňovat vlajkové produkty a snažit se udržet objem obhospodařovaných prostředků,“ dodává Rod.

To by mělo nahrávat klientům. „Prvním krokem ale jistě bude snížení poplatku za zřízení smlouvy o stavebním spoření, dále předpokládáme, že spořitelny přijdou s různými bonusy, dárky či masivními reklamními kampaněmi. To se ostatně děje už nyní,“ říká Patrik Nacher, majitel serveru www.bankovnipo­platky.com.

Výsledky ankety:

Otázka – JE PRO VÁS ATRAKTIVNÍ PRODUKT STAVEBNÍ SPOŘENÍ?

A. Stavební spoření mám a chystám se jej obnovit. 18 % (104)

B. Stavební spoření nyní mám, ale znovu jej uzavírat nebudu. 55 % (321)

C. Stavební spoření nemám, ale uvažuji o něm 5 % (31)

D. Ne, nemám jej, ani mít nebudu. 22 % (132)

Celkem hlasovalo 588 čtenářů

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí