Závěr expertů: Pojištěnci by se měli více zajímat o podmínky svých smluv

Komerční sdělení

Pojištěnci by se měli podle slov pojišťovacích expertů více zajímat o podmínky svých pojistných smluv a neměli by podléhat nátlaku některých pojišťovacích zprostředkovatelů na rušení a opětovné uzavírání nových smluv. Na finanční zprostředkovatele, kteří takto nevýhodně radí svým klientům, by měl být vypracován systém postihů. Na tom se shodli experti, kteří se sešli u kulatého stolu pořádaného Hospodářskými novinami při příležitosti zahájení soutěží Nejlepší Banka 2011 a Nejlepší pojišťovna 2011.

Partner společnosti KPMG Česká republika Roger Gascoigne k tomu poznamenal: „Nedomníváme se, že by samotná výše provizí za zprostředkování nových pojistných smluv potřebovala regulovat. Na co je třeba se zaměřit, je praxe některých finančních zprostředkovatelů, kteří radí pojištěncům zrušit stávající životní pojistku a uzavřít novou někde jinde. To může pro pojištěnce znamenat ztrátu v řádu tisíců korun. Řešení vidím v kombinaci dalšího posílení pravomocí regulátora, zlepšení informovanosti klientů o výši provize, kterou zaplatí, a zvyšování finanční gramotnosti veřejnosti.“

Právě lepší znalost pojišťovacích produktů by mohla být podle generálních ředitelů čtyř předních českých pojišťoven základem řešení problému opětovného uzavírání smluv, v jehož důsledku je až 40 % smluv životních pojistek je v ČR vypovězeno předčasně. „Kulatý stůl jednoznačně ukázal na obecný problém nedostatečného povědomí klientů o finančních produktech a službách v potřebných souvislostech a z toho vyplývající tendenci spoléhat se na názor finančních zprostředkovatelů. Jejich kvalifikace a motivace však často jdou proti zájmům klienta. Právě proto podporujeme soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, které klientovi snad mohou pomoci zorientovat se v nepřehledné nabídce bankovních a pojišťovacích služeb,“ uvedl Jaroslav Peyerl ze společnosti IBM, kde je zodpovědný za rozvoj obchodní spolupráce s bankami a komerčními pojišťovnami.

Soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna nabízejí unikátní srovnání bank a pojišťoven na základě celé řady hodnocených kriterií s důrazem na maximálně objektivní proces hodnocení. Titul nejlepší banka a nejlepší pojišťovna získá banka a pojišťovna, která dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele. Veřejnost je do soutěží zapojena hlasováním v rámci kategorií Bankovní inovátor a Pojišťovací inovátor. Do těchto kategorií banky a pojišťovny samy nominují produkty nebo služby, které považují za inovativní a unikátní.

V předchozím ročníku získala titul Nejlepší banka 2010 ČSOB, titul Klientsky nejpřívětivější banka 2010 Raiffeisenbank a ocenění Bankovní inovátor 2010 produkt SaxoTrader od společnosti Saxo bank. Titul Nejlepší pojišťovna 2010 získala ČSOB Pojišťovna, Klientsky nejpřívětivější pojišťovnou 2010 se stala Kooperativa a titul Pojišťovací inovátor 2010 získala Allianz pro svůj produkt PRO život.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí