Praha se opět propadla v počtu kongresů na světovém žebříčku

Komerční sdělení

Praha se opět propadla v počtu kongresů na světovém žebříčku. Vyplývá to z aktuálních údajů Světové kongresové asociace (ICCA). Kongresoví turisté jsou přitom celosvětově nejlukrativnější skupinou turistů, jejich průměrná útrata bývá jednou tak vysoká než běžného turisty.

Zatímco ještě před 5 lety byla Praha v první desítce světového žebříčku, tak vloni bylo v Praze pouze 85 kongresů, což znamená další pokles z předloňského 15.místo až na 19.místo na světě.

Ostudné je, že více kongresů než Praha hostila například i Budapešť (87 kongresů).

Světovým leaderem je tradičně Vídeň, která vloni hostila 154 kongresů, nejlepší inspiraci tak můžeme tedy hledat hned „za humny“.

A jaké jsou důvody špatného umístění Prahy a České republiky ?

Zatímco například město Vídeň se již dlouhodobě a celoročně snaží aktivně a systémově oslovovat a lákat všechny světové organizátory velkých mezinárodních kongresů, tak Praha a Česká republika nedělá v tomto ohledu prakticky nic.

Není tedy divu, že je pražské Kongresové centrum na pokraji krachu a žádá o finanční pomoc. Město Praha a Česká republika se tak kvůli své nečinnosti, zcela chybějící funkční marketingové koncepci a neřešení všeobecně známých nešvarů (taxi, kapsáři, směnárny atd.) staly na tomto lukrativním poli pořádání mezinárodních kongresů totálním outsiderem.

Přitom všichni z oboru cestovního ruchu víme, že kongresový turista je ten nejlukrativnější na světě, jelikož utrácí v průměru jednou tolik, co běžný turista. Je to dáno tím, že náklady na účast na kongresu a s tím spojené další služby (ubytování, doprava, stravování, doprovodný program apod.) hradí účastníkovi firma či zaměstnavatel, ale mimo to má tento člověk samozřejmě u sebe k útratě i své peníze jako běžný turista např. na dárky atd. Útrata kongesových turistů je tak jednou tak vyšší (v ČR téměř 200 EUR na os./den) než u běžného turisty, který si vše v rámci svého pobytu musí hradit sám.

Množství pořádaných kongresů v dané zemí se všeobecně považuje jako důležité kritérium v hodnocení vyspělosti destinace.

Tomio Okamura – viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí