Rychlé online platby zná přes polovinu kupujících na internetu, 40 % je chce využívat více

Komerční sdělení

Podle nejnovějšího průzkumu platební brány PayU si dvě pětiny nakupujících na internetu přejí více využívat rychlé online platby. Meziročně se zvýšilo povědomí o rychlých online platbách téměř dvojnásobně, ve třetím čtvrtletí letošního roku uvedlo jejich znalost 56 % nakupujících. Necelá třetina nakupujících (32 %) se domnívá, že internetových obchodů, které je nabízejí, je málo.

Srpnový průzkum, kterého se zúčastnilo více než 1000 respondentů, opět potvrdil vedoucí postavení plateb na dobírku, které alespoň někdy využije 84 % nakupujících na internetu. Výrazně se však zvýšilo povědomí nakupujících o rychlých online platbách, které nyní zná 56 % dotázaných nakupujících. Také jejich užívání mírně vzrostlo.

„Oproti loňsku vzrostla znalost moderních platebních metod téměř dvojnásobně. Je to první podmínkou pro jejich vyšší užívání při nákupu na internetu. Předpokládáme, že Česká republika bude velmi brzy následovat trend vyspělejších zemí, kde rychlé online metody včetně platebních karet využívá drtivá většina nakupujících,“ říká manažer platební brány PayU Gabriel Kalapoš.

Průzkum PayU také ukázal, za jakých podmínek jsou nakupující ochotni zaplatit za zboží předem, tedy využít rychlých online plateb. Více než polovina (54 %) dotázaných uvedla, že platí předem v e-shopech, se kterými mají pozitivní zkušenost a kterým důvěřují. Dvě pětiny nakupujících by přitom rády využívaly rychlých online plateb více; pro nadpoloviční většinu by však internetové obchody musely zkvalitnit své služby zákazníkům. Téměř jedna třetina dotázaných se pak domnívá, že rychlé online platby nabízí jen málo internetových obchodů.

„Obchodníci často argumentují, že rychlé online platby jejich zákazníci nemají potřebu využívat, což ale ani nelze, pokud je jejich e-shop nenabízí. Poptávka po rychlých online platbách přitom evidentně roste. Navíc rychlé online platby zvyšují konverzi nákupu. Vše se totiž odehrává v rámci jednoho nákupního procesu, který zákazník neopouští ani při platbě. Oproti platbě dobírkou nebo běžným bankovním převodem tak nehrozí, že by si kupující nákup rozmyslel. Například podle studií online nakupování v Americe si až 75 % zákazníků e-shopu svůj nákup rozmyslí, dříve než zaplatí. Čím jednodušeji a rychleji může zákazník za zboží zaplatit, tím spíše jej koupí. A k tomu jsou rychlé online platby ideálním nástrojem,“ vysvětluje Gabriel Kalapoš z PayU.

Rychlých online plateb podle průzkumu více využívají ženy, častěji lidé s vyšším vzděláním ve věkové kategorii od 18 do 44 let. Nejvyšší podíl nakupujících prostřednictvím rychlých online plateb pocházel z měst s počtem obyvatel od 20 000 do 100 000.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí