Pneumatiky loni podražily o 10 %. Nejprodávanější byla značka Barum

Komerční sdělení

Výrobci v uplynulém roce zdražili pneumatiky v průměru o 10 %. Průměrná cena prodané pneumatiky loni činila 1 100 Kč. Nárůst cen se projevil plošně na celém trhu, jeho míra se ale lišila podle výrobce, typu i rozměru pneumatik. Ukázaly to statistiky internetového obchodu Kupuj pneu za rok 2012. Důvodem zdražení byl především nárůst cen surovin, které se na výrobu pneumatik používají, zejména ropy a kaučuku.

Hodnota objednávky od jednoho zákazníka se loni v průměru pohybovala kolem 4 200,- Kč. Jednotliví výrobci reagovali na zvýšení vstupních nákladů odlišně. Zatímco značka Michelin zvedla ceny o 26 %, u výrobce Barum došlo k navýšení ceny jen o 12 %. Nárůst cen se rovněž lišil u jednotlivých typů pneumatik.

Loňský růst cen pneumatik o 10 % je jen pokračováním trendu posledních let. Může za něj především stále rostoucí cena ropy. Přes rostoucí ceny a působení současné hospodářské krize klesla poptávka po pneumatikách v roce 2012 jen o necelá 2 %,“ řekl Jan Foltán z předního českého e-shopu Kupuj pneu.

Nejoblíbenější značkou českých zákazníků byla loni značka Barum. Pneumatiky od tohoto výrobce si pořídilo 54 % zákazníků e-shopu Kupuj pneu. Vůbec nejprodávanější byla zimní pneumatika Barum Polaris 3 195/65 R15 91T určená pro vozy nižší střední třídy. K žádaným značkám se v uplynulém roce rovněž řadily značky Matador a Continental. Na čtvrté příčce popularity skončila značka Michelin s 4% podílem.

Značka Barum má na českém trhu velkou tradici. Čeští zákazníci si ji oblíbili zejména kvůli dobrému poměru mezi cenou a výkonem. Proto má dlouhodobě největší tržní podíl. Oproti dražším značkám, jako je například Continental a Michelin jsou pneumatiky Barum v průměru o 30 % levnější,“ sdělil Jan Foltán z internetového obchodu Kupuj pneu.

Řidiči loni nejvíce nakupovali pneumatiky s průměrem 13 až 14 palců, který patří k nejběžnějším rozměrům. Pořídilo si je téměř 39 % zákazníků internetového obchodu Kupuj pneu. Pneumatiky s průměrem 15 až 16 palců si koupilo 37 % zákazníků e-shopu. Průměr 17 a více palců, využívaný především u dražších automobilů, pak nakupovalo v uplynulém roce 24 % českých řidičů.

Tabulka: Nejprodávanější značky v e-shopu Kupuj pneu v roce 2012:

Značka Podíl
Barum 54 %
Matador 19 %
Continental 19 %
Michelin 4 %
Ostatní 4 %

Tabulka: Podíl pneumatik o určitém průměru prodaných v roce 2012 v e-shopu Kupuj pneu:

Průměr Podíl
13 až 14 palců 39 %
15 až 16 palců 37 %
17 a více palců 24 %

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí