Jen 4 % uživatelů internetu nenakoupí v e-shopech ani jeden vánoční dárek, zbytek zde utratí 17 miliard korun

Komerční sdělení

Oproti loňskému roku využijeme letos internet k nákupu vánočních dárků zase o něco více. Téměř třetina internetové populace nakoupí v letošním roce většinu dárků přes internet, 4 % nebudou nakupovat v kamenných obchodech vůbec. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu mezi 6 486 respondenty, který provedl nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research.

Nakupování na internetu se stalo i nedílnou součástí přípravy na Vánoce, proto internet k nákupu vánočních dárků už částečně využije 96 % Čechů, kteří používají internet. Naši východní sousedé to mají trochu jinak, na rozdíl od nás bez použití internetu nakoupí dárky 7 % Slováků.

Zatímco v loňském roce lidé nakupovali většinu dárků v kamenných obchodech a na internetu dokoupili pouze něco, v letošním roce budou spíše využívat internet a do klasických obchodů se vydají jen v některých případech. 30 % Čechů tak bude nakupovat spíše z pohodlí domova, loni takto nakupovalo 25 % Čechů.

Častěji, ve 28 % případů, použijí k nákupu dárků internet ženy, zatímco z mužů využije objednávku přes internet jen 23 %. „Jak známo, muži nechávají vše na poslední chvíli. Často tak dárky nakupují přímo na Štědrý den, kdy je objednávka v elektronickém obchodě nemožná. Naopak ženy objednávají dárky na internetu s předstihem a nemusí se bát, že jim zboží dorazí pozdě,“ myslí si Michal Osuský z agentury NMS.

Na celkovém obratu 51,2 mld korun se vánoční nákupy podílí významnou částí. „Vánoce dělají v kasách obchodníků třetinu celoročního obratu, v letošním roce to bude 17 mld korun,“ říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Letošní vánoční útraty může také ovlivnit chystaná akce mezi e-shopy s názvem Den dopravy zdarma. „Tato akce slaví jinde ve světě velké úspěchy a u nás bude mít premiéru 27. listopadu. V e-shopech zapojených do této akce nebudou lidé v daný den platit za dopravu u jakéhokoliv zakoupeného zboží (nad 300 Kč),“ vysvětluje princip akce Demuth.

I když nákup na internetu je ve většině případů bezpečný a přináší s sebou mnoho výhod, jako třeba nižší ceny nebo širší sortiment než v kamenných obchodech, je dobré ujistit se, že e-shop, u kterého se chystáme nakupovat, je opravdu spolehlivý. „Pro bezproblémové nákupy doporučuji nakupovat v osvědčených obchodech, které mají logo Ověřeno zákazníky. Tato služba zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od zákazníků, kteří v obchodě skutečně nakoupili. Tím dává nakupujícím relevantní informace o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu,“ radí Demuth. Využívání služby Ověřeno zákazníky nákupního rádce Heureka.cz je pro e-shopy zdarma, do služby je zapojeno více jak 7000 internetových obchodů.

Nejčastějšími dárky, které kupuje na internetu více než polovina Čechů, je elektronika. V letošním roce se hity mezi dárky stanou čtečky, tablety a chytré mobilní telefony.

Využijete k nákupu vánočních dárků internet nebo kamenné obchody? Češi aktivní na internetu
Výhradně na internetu 4 %
Většinu přes internet, zbytek v kamenných obchodech 26 %
Je to tak napůl 42 %
Většinu v kamenných obchodech, zbytek na internetu 24 %
Výhradně v kamenných obchodech 4 %

O webu Heureka.cz: Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 917 040[1] RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 25 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku, ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku, ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů. Dále provozuje projekt Ověřeno.heureka.cz, který zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu.

O společnosti NMS Market Research: NMS Market Research je výzkumná agentura, která pomáhá největším hráčům na trhu již od roku 1998 zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Pomocí chytrých řešení v oblasti marketingového výzkumu (jako jemystery shopping,store checksaprůzkumu zákazníků) pomáháme našim klientům lépe rozumět svým zákazníkům a proměnit toto porozumění ve správná obchodní rozhodnutí. Kromě pražské centrály má NMS Market Research pobočku na Slovensku, odkud řídí výzkumy probíhající po celé Slovenské republice. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí