Průzkum: Téměř polovina lidí vybírá dovolenou na internetu

Komerční sdělení

V letošním roce si 49 % lidí vybíralo dovolenou na internetu, nejvíce mladí lidé do 30 let. Do tištěných katalogů cestovních kanceláří už nahlížíme velmi málo. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu mezi 3700 účastníky, který provedl internetový srovnávač Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS.

Při výběru dovolené už nesedíme nad tištěnými katalogy cestovních kanceláří – tento způsob výběru dovolené volí pouze 7 % lidí. Značná část lidí však stále dá na dobré slovo a pochvalu – podle doporučení svých známých se řídí 27 % prázdninových cestovatelů.

"Do způsobu výběru dovolené se promítá zvyšující se obliba trávení času na internetu a stále častější využívání sociálních sítí. Při rozhodování o výběru a nákupu dovolené tak lidé přirozeně kombinují informace od kolegů v práci s doporučeními přátel na Facebooku,“ vysvětluje Michal Oususký, Managing director z NMS Market Research.

Stále častěji se k vybírání dovolené na internetu přiklání také lidé ve věku nad 50 let. V této věkové skupině takto svoji dovolenou nakupuje každý třetí.

„Mladí lidé do 30 let dávají přednost výběru dovolené na internetu v 60 % případů. Tištěné katalogy jsou u nich oblíbené nejméně, svoji dovolenou tímto způsobem vybírají pouhá 4 % lidí,“ dodává Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nejčastěji lidé letos volili relaxační dovolenou a více než polovina z nich zůstávala v Čechách.

Kde vybíráte nejčastěji dovolenou? ČR
Celá ČR 16 – 30 let 31 – 50 let 50 let a více
Přes internet 49 % 60 % 54 % 35 %
Na doporučení přátel a známých 27 % 24 % 24 % 32 %
Přes tištěné katalogy cestovních kanceláří 7 % 4 % 8 % 8 %
Jiným způsobem 17 % 12 % 14 % 26 %

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 870 530[1] RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 25 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku, ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku, ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů. Dále provozuje projekt Ověřeno.heureka.cz, který zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu.

O společnosti NMS Market Research:

NMS Market Research je výzkumná agentura, která pomáhá největším hráčům na trhu již od roku 1998 zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Pomocí chytrých řešení v oblasti marketingového výzkumu (jako jemystery shopping,store checksaprůzkumu zákazníků) pomáháme našim klientům lépe rozumět svým zákazníkům a proměnit toto porozumění ve správná obchodní rozhodnutí. Kromě pražské centrály má NMS Market Research pobočku na Slovensku, odkud řídí výzkumy probíhající po celé Slovenské republice. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí