Nejběžnějším způsobem platby na internetu je stále dobírka,

Komerční sdělení

Nakupující na internetu stále nejčastěji platí dobírkou, v průběhu posledních tří let se populárními stávají také platba kartou, platba přímo v sídle společnosti či v kamenné pobočce nebo platba přes platební systémy. Ačkoli téměř 60 % nakupujících zaplatilo loni alespoň jednou bankovním převodem, jeho využití klesá. Vyplývá to z mezinárodního výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.

V posledních třech letech došlo k výraznému nárůstu osobního odběru v kamenné pobočce internetového obchodu. Tento způsob využilo v loňském roce přibližně 52 % všech nakupujících, z toho přibližně 80 % zaplatilo v hotovosti při odběru. „Lidé nakupují na internetu stále častěji také levnější zboží, u kterého může poštovné představovat poměrně vysokou částku. I proto využívají osobní odběry,“ říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. a dodává: „Protože tento trend si uvědomují i prodejci, snaží se nabízet odběr i pokud sami kamennou pobočku nemají a využívají například HeurekaPointy a AukroPointy, které službu výdeje zboží nabízejí v pěti městech.“ Jana Juříková z inzertního portálu SpěcháTo.cz dodává: „Platba při osobním odběru je typická také pro inzertní portály.“

Nárůst obliby lze sledovat také u platby kartou, během tří let vzrostla o 6 procentních bodů. „Platba kartou, kterou loni zaplatilo téměř 24 %, je pro uživatele ve srovnání s platbou bankovním převodem mnohem jednodušší a rychlejší. Uživatel nemusí přepisovat údaje o platbě, navíc obchodník má platbu připsanou téměř okamžitě. Podobné vlastnosti má také rychlá platba přes platební systémy jako je např. PayU,“ říká David Vychytil, ředitel obchodního portálu Aukro.cz. Prostřednictvím platebních systémů zaplatilo alespoň jednou v loňském roce téměř 10 % nakupujících, prostřednictvím platebních tlačítek to bylo necelých 5 %.

O obchodním portálu Aukro.cz: Největší obchodní portál Aukro.cz provozuje společnost Allegro Group CZ. Aukro.cz zahájilo svou činnost v roce 2003 a své služby orientuje jak na nejširší veřejnost, tak i na profesionální obchodníky a firmy, kteří na Aukru nabízejí nové zboží za pevné ceny. Komunitu Aukro.cz tvoří v současnosti přes 2,4 milionů registrovaných uživatelů. K prioritám vývoje služeb Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. Od svých počátků je Aukro.cz součástí polské skupiny Allegro, která provozuje stejnojmennou online obchodní platformu – Allegro.pl. O úspěchu skupiny v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v celkem 11 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Srbsku, Bělorusku, Kazachstánu a na Ukrajině).

O internetovém srovnávači Heureka.cz: Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 1 998 000 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 15 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku (www.shoproku.cz), ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku (www.produktroku.cz), ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí