Dvě stě studentů navrhlo svou Ideální banku 21. století

Komerční sdělení

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Druhý ročník soutěže Ideální banka 21. století, kterou pořádá Poštovní spořitelna a server www.bankovnipo­platky.com, se setkal s obrovským zájmem. Letošní téma vzájemné komunikace banky a klienta inspirovalo rekordních 197 studentů, kteří do soutěže přihlásili svou práci. Porota teď vybere ty nejlepší z nich, kteří si rozdělí ceny v hodnotě 80 tisíc korun.

Letošní ročník předčil v kvalitě i počtu prací ten minulý. Jsme nesmírně rádi, že toto téma studenty zajímá. Poštovní spořitelna sází na mladé, chceme jim vycházet vstříc a jejich nápady jsou pro nás velmi inspirující,“ zhodnotil s potěšením velký zájem studentů ombudsman Poštovní spořitelny Martin Kovář.

Z celkového počtu odevzdalo svoje práce 50 studentů, 127 studentek a 20 studentských týmů. Tentokrát byla drtivá většina autorů z vysokých škol – plných 170. Nejvíce zástupců v soutěži má Technická univerzita v Liberci, Bankovní institut vysoká škola a Bankovní akademie – gymnázium, Střední odborná škola a Vyšší odborná škola z Prahy 3.

Studenti ve svých pracích nešetřili zajímavými nápady, nejčastěji autoři volali po širším využití moderních technologií, vytvoření domáckého prostředí v bance či osobnějším přístupu bankovních poradců ke klientům. „Osobně si představuji ideální banku jako neviditelnou instituci, do které nebude nutné chodit. On-line mi bude k dispozici program všech produktů, navíc se vše vyřídí automaticky,“ navrhuje například Lucie Polátová.

Autoři zmiňovali využití internetu a dalších technologií, překvapivě však nezapomínali ani na starší generaci, pro kterou je taková komunikace s bankou problém. „Žijeme v moderním a rychle se měnícím světě. Pro mě a mojí věkovou kategorii je změna a učení už denní rutina, ale co mí rodiče a natož prarodiče? Starší lidé stále dávají přednost osobnímu kontaktu a myslím, že tak i lépe přijmou jakoukoliv změnu,“ upozorňuje ve své práci Martina Řeháková.

Evergreenem se pak staly návrhy na odstranění platebních karet, PIN kódů a jejich nahrazení elektronickými čipy v těle, či identifikací pomocí otisků prstů. „Takových návrhů se objevilo překvapivě hodně, autoři však příliš neřešili otázku bezpečnosti a zneužitelnosti takových technologií,“ komentuje Patrik Nacher, provozovatel serveru bankovnipoplat­ky.com.

Vyhodnocení nyní bude probíhat ve dvou kolech zajišťujících objektivitu celého hodnocení. V prvním kole vyberou zástupci Poštovní spořitelny a serveru www.bankovnipo­platky.com dvacet nejlepších prací. Ve druhém kole je poté bude hodnotit odborná porota, složená ze zástupců odborného a mediálního partnera, organizátora a garanta projektu a loňských vítězek soutěže. Do konce listopadu budou známy výsledky a během prosince dojde ke slavnostnímu vyhlášení a předání cen. Od 1.12. budou zároveň jednotlivé práce představeny na webu bankovnipoplat­ky.com.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí