HARTMANN – RICO prokázal v roce 2008 stabilitu

Komerční sdělení

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Společnost HARTMANN – RICO, největší výrobce zdravotnických prostředků v ČR, realizovala celkový obrat ve výši 3,14 mld. Kč, což představuje +0,62% růst. Prokázala tak svoji stabilní pozici na trhu se zdravotnickými prostředky. Na slovenském trhu dosáhla společnost HARTMANN – RICO celkového obratu 763,7 mil. Sk, což představuje růst +13,31 %.

Klíčové údaje HARTMANN – RICO a.s., ČR:

  • Celkový obrat HARTMANN – RICO a.s. činil 3.140.303 tis. Kč, oproti roku 2007 jde o růst +0,62 %.
  • Čistý zisk po zdanění činí 203.981 tis. Kč a zaznamenal mírný pokles –2,49 %.
  • Z celkových tržeb připadlo v roce 2008 na tržby z vývozu 66 %, tržby realizované v ČR dosáhly výše 1.066,3 mil. Kč a zaznamenaly růst +6,02 %.
  • Společnost investovala do dlouhodobého hmotného majetku 45.079 tis. Kč, a jednalo se převážně o investice do strojního vybavení výrobních závodů.

Klíčové údaje HARTMANN – RICO spol. s r.o., SR:

  • Celkový obrat HARTMANN – RICO spol. s r.o. činil 763,7 mil. Sk, oproti roku 2007 jde o růst +13,31 %.
  • Čistý zisk po zdanění činí 109.692 tis. Sk a zaznamenal růst +6,99 %.

Na dosažení těchto výsledků mají podíl vhodně nastavené personální kapacity a struktury prodejních týmů, strategie FOCUS (zaměřující se na tři hlavní produktové segmenty), optimalizace nastavení interních procesů a zvýšení produktivity práce.

Rozvoj hlavních produktových segmentů v České republice

Z hlediska stěžejních oblastí prodeje můžeme konstatovat, že dochází k úspěšnému naplňování strategických cílů společnosti. Růst byl zaznamenán ve všech třech hlavních produktových skupinách.

Incontinence Management (prostředky pro péči při inkontinenci) zaznamenal s obratem 371,2 mil. Kč růst +6,04 %, Wound Management (sortiment pro ošetřování ran, do kterého spadají výrobky pro moderní a tradiční hojení ran) vzrostl při obratu ve výši 202,7 mil. Kč o +8,76 % a Risk Prevention (sortiment výrobků pro operační sály) s obratem 123,7 mil. Kč dosáhl růstu +25,44 %.

Podíl hlavních produktových skupin na celkovém obratu je 63 %.

Rozvoj hlavních produktových segmentů ve Slovenské republice

Incontinence Management (prostředky pro péči při inkontinenci) zaznamenal s obratem 390,4 mil. Sk růst +17,43 %, Wound Management (sortiment pro ošetřování ran, do kterého spadají výrobky pro moderní a tradiční hojení ran) vzrostl při obratu ve výši 106 mil. Sk o +10,91 % a Risk Prevention (sortiment výrobků pro operační sály) s obratem 63,8 mil. Sk dosáhl růstu +25,83 %.

Podíl hlavních produktových skupin na celkovém obratu je 77 %.

Komentář v oblasti lidských zdrojů

Průměrný počet zaměstnanců HARTMANN – RICO a.s. v České republice se ve srovnání s předchozím rokem snížil na 1 418 osob. Důvodem bylo pokračování postupného přechodu z manuální výroby na výrobu strojní zejména v závodě Veverská Bítýška.

Závěrem roku 2008 započaly přípravy na postupný útlum výroby v závodě Most a s tím související uvolňování zaměstnanců v průběhu roku 2009 v důsledku organizační změny.

V roce 2008 potvrdila společnost HARTMANN – RICO své postavení významného zaměstnavatele v Jihomoravském kraji. V soutěži „Zaměstnavatel regionu“ získala druhé místo.

Počty zaměstnanců v jednotlivých závodech byly k 31. 12. 2008 následující: závod Veverská Bítýška (468 osob), závod Chvalkovice (213 osob), závod Most (229 osob), závod Havlíčkův Brod (195 osob) a centrála (280 osob).

K 31. 12. 2008 počet zaměstnanců HARTMANN – RICO spol. s r.o., SR činil 34 osob.

Výhled do budoucna

Cílem pro další období jak pro společnost HARTMANN – RICO působící v České a Slovenské republice, tak i celosvětově pro skupinu HARTMANN je pokračovat ve vytváření rychlejšího organického růstu, podpořit mimořádný růst pomocí strategických akvizic, poskytovat vhodná řešení, pokračovat ve vývoji a implementaci nových konceptů pro trh s péčí o seniory. V neposlední řadě pokračovat v průběžném zlepšování interních procesů a struktury ve všech oblastech se záměrem dosahovat vyšší produktivity.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí