Při volbě účtu je možné ušetřit až 150 Kč měsíčně

štítky Spoření Účty čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Při volbě dobrého bankovního účtu je možné ušetřit až 150 korun za měsíc. Zhruba takový je rozdíl mezi nejlevnějším a nejdražším účtem pro běžného drobného klienta českých bank. Nejvýhodnější účty nabízejí malé banky, velké v průzkumu serverů www.penize.cz a www.bankovnipo­platky.com propadly, oznámily servery.

Stejně jako loni je králem účtů mKonto od mBank. Naopak nejdražší zůstávají tradiční velké banky, kde klienti v podstatě platí prémii za to, že svou banku najdou téměř všude.

Poslední místo tentokrát obsadila Komerční banka s účtem Extra Konto. Jenže pokud by průměrný klient nesplňoval podmínky, při kterých některé banky své účty zlevňují, skončilo by na posledním místě Citikonto od Citibank a druhé nejhorší by bylo eKonto od Raiffeisenbank.

Ze srovnání loňského a letošního průzkumu nelze jednoznačně říct, že by banky služby zlevňovaly nebo zdražovaly. Pohyby byly oběma směry. Nejvíce běžný účet a navazující služby zlevnila LBBW Bank. Ve srovnání s loňským IQ Kontem je letos vybrané konto 5 za 50 o 59 korun měsíčně levnější.

O desetikoruny měsíčně rovněž řada účtů zdražila. Citikonto od Citibank je o 52 korun dražší. Průměrní majitelé účtu Mozaika od UniCredit Bank si letos připlatí oproti loňsku 49 korun. Dražší je i Extra Konto od Komerční banky nebo ČSOB Konto od ČSOB.

Tři banky – Raiffeisenbank, GE Money Bank a Citibank – klientům srovnávání balíčků a rozhodování o výběru účtu komplikují doplňujícími podmínkami, po jejichž splnění je výsledná cena za jejich účet nižší. Například Raiffeisenbank u eKonta nabízí variantu Premium, pokud mimo jiné na účet každý měsíc přijde minimálně 25.000 korun. Pak eKonto stojí 80 korun. Bez splnění této podmínky přijde na 203 korun.

Průzkum hledal nejlevnější účet pro běžného bankovního klienta. Průměrný klient má jeden účet i platební kartu, používá internetové bankovnictví, na účet mu chodí čtyři příchozí platby a z účtu mu odchází devět plateb z jednorázových a trvalých příkazů (vždy do cizí banky). Má zřízeno SIPO a vybírá dvakrát z bankomatu vlastní a jednou z bankomatu cizí banky. Soudě podle informací z bank průměrný klient vyhledává pobočky, na kterých jednou vkládá hotovost a podává jeden příkaz k úhradě.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí