Poplatek za předčasně splacený úvěr je nejabsurdnější

Komerční sdělení

Bezmála 50 tisíc bankovních klientů v ČR a na Slovensku rozhodlo:poplatek za předčasně splacený úvěrje nejabsurdnějšíVýsledky VII. ročníku ankety (http://www.bankovnipoplatky.com/2kolo11nejabsurdnejsi.html)

Server www.bankovnipoplatky.com vyhlásil 7. ročník ankety „nejabsurdnější bankovní poplatek“. A opět se anketa uskutečnila nejen v České republice, ale i na Slovensku. Hlasy z ČR a Slovenska se zaznamenávaly do jedné tabulky. Pro statistické účely pak níže prezentujeme výsledky i odděleně za ČR a SR.

Nejabsurdnější bankovní poplatky za roky 2005 až 2010:

2005 – poplatek za příchozí platbu,

2006 – poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky,

2007 – poplatek za vedení běžného účtu,

2008 – poplatek za nadměrný vklad,

2009 – poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet a

2010 – poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu

nebyly nominovány, aby „dostaly šanci“ také další nepochopitelné a absurdní poplatky.

Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje.

Do 30. listopadu 2011 měli šanci ovlivnit strukturu navrhovaných bankovních poplatků návštěvníci webu tím, že nominovali poplatek, který považovali za absurdní. Z těchto nominací jsme sestavili tabulku 15 poplatků, které byly nominovány nejčastěji. Počínaje 1. prosincem 2011 začalo dvoukolové hlasování. V prvním kole, které skončilo 31. ledna, vybrali návštěvníci webu pět nejabsurdnějších poplatků, které získaly největší počet hlasů.

Poplatek za předčasně splacený úvěr pokračoval ve spanilé jízdě z 1. kola hlasování a i ve finálovém kole suverénně zvítězil s téměř 40% hlasy. „Klienty evidentně irituje, že se stále mluví o hrozbě nesplácení úvěrů, ale když chce úvěr klient splatit dřív, dostane pořádně za uši. Mimochodem zákon o spotřebitelském úvěru již zabraňuje neadekvátním pokutám za předčasné splacení půjčky (max. 1% z dlužné částky). Věc má však podle mě ještě jeden přesah – lidé ač třeba neekonomicky vzdělaní citlivě vnímají, že oni jsou schopni vrátit peníze dřív, ale vidí, že ti, co poučují (politici), řídí státy takovým způsobem, že se dluh nesplácí vůbec a ten se tak před nimi (námi) jen valí a oddaluje. V tomto kontextu je pak onen vítězný poplatek vskutku absurdní“, říká provozovatel www.bankovnipoplatky.com Patrik Nacher

Z výsledků navíc vyplývá nevídaná konzistence v názorech bankovních klientů, kromě loňského vítěze (poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu), který se letos již nemohl ucházet o hlasy návštěvníků webu, všechny ostatní loňské finálové poplatky se dostaly do finálové pětky i letos. Mimochodem letošní vítěz skončil loni čtvrtý.

Výsledky finálového hlasování:

1. Poplatek za předčasně splacený úvěr 10 283 hlasů (39,86%)
2. Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat 6 471 hlasů (25,08%)
3. Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou 4 142 hlasů (16,05%)
4. Poplatek za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě 2 828 hlasů (10,96%)
5. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta 2 077 hlasů (8,05%)

Celkem ve finále hlasovalo: 25 801

Poprvé v historii se hlasovalo také za pomocí sms. Hlasování přitom dopadlo úplně stejně.

Výsledky finálového hlasování pomocí sms:

1. Poplatek za předčasně splacený úvěr 459
2. Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat 154
3. Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou 82
4. Poplatek za vložení dalších údajů do příkazu k úhradě 28
5. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta 14

Celkem sms: 737

V prvním kole hlasovalo celkem 23 978 lidí. Z ČR přišlo 23 323 hlasů a ze Slovenska jen 655. Finálová pětka tentokrát v obou zemích nebyla shodná. Poplatek na 5. místě byl v obou zemích rozdílný. Zatímco u nás skončil na tomto místě poplatek za vedení účtu zemřelého klienta, na Slovensku to byly dva poplatky – poplatek za vedení účtu k hypotečnímu úvěru a výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta skončil v SR až na 12. místě.

Ve finálovém kole se ankety zúčastnilo 25 801 respondentů (z ČR hlasovalo 25 141 lidí, ze Slovenska přišlo podobně jako v 1. kole 660 hlasů). Výsledky v obou zemích byly i přes velký rozdíl v počtu hlasů naprosto shodné.

Celkem se 7. ročníku zúčastnilo 49 779 bankovních klientů.

Všechny tabulky s výsledky najdete na adrese:

http://www.bankovnipoplatky.com/2kolo11nejabsurdnejsi.html

Výsledky hlasování v ČR:

http://www.bankovnipoplatky.com/2kolo11\_cr\_nejabsurdnejsi.html

Výsledky hlasování v SR:

http://www.bankovnipoplatky.com/2kolo11\_sr\_nejabsurdnejsi.html

Patrik Nacher

provozovatel www.bankovnipoplatky.com

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí