Podíl problematických transakcí na Aukro.cz klesá, přesto došlo k zavedení bezpečnějších plateb

Komerční sdělení

Podíl nezdařených transakcí v internetovém obchodě Aukro.cz se v posledních čtyřech letech stále snižuje. V současné době je pouze 0,01 % transakcí problematických a nejsou dokončeny, stejný podíl představovaly tyto transakce i v roce 2010. Vyplývá to z dlouhodobého průzkumu internetového obchodu Aukro.cz.

V roce 2010, kdy mělo Aukro.cz přes 2 miliony registrovaných uživatelů, pouze 0,01 % z nich řešilo problematickou transakci. Podíl problematických transakcí je stejný i při 2,2 milionech registrovaných uživatelích: „To znamená, že na deset tisíc bezproblémových transakcí připadá pouze jedna transakce, kdy prodejce nedodrží podmínky kupní smlouvy,“ říká David Vychytil, provozní ředitel nákupní galerie Aukro.cz.

Bezpečnost obchodování na internetu významně ovlivňují metody plateb. Nejbezpečnější a současně nejméně náročné jsou platby platebními tlačítky nebo platební kartou, které Aukro nově nabízí prostřednictvím platební brány PayU. Naopak mezi nejpomalejší a časově nejnáročnější patří klasické bankovní převody a platby dobírkou. „Kromě nabízení platebních metod, které mají vysokou míru zabezpečení, podporují internetové obchody bezpečnost obchodování zaváděním programů na ochranu kupujících. Díky nim pak mohou uživatelům, jejichž nákup neproběhl, jak měl, vyplácet náhradu škody. Na Aukru na příklad vyplácíme náhradu škody až do výše 20 000 tisíc korun,“ dodává David Vychytil z Aukra.

Ke zvyšování bezpečí nákupů na internetu přispívají také systémy komentářů a hodnocení, které využívají například internetové srovnávače cen. „Z našich dat vyplývá, že pro zákazníky byla při nákupu na internetu vždy důležitá zejména nízká cena, postupně však stále častěji hledají spíše důvěryhodné internetové obchody a více spoléhají na zkušenosti a komentáře ostatních nakupujících,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz, který mimo jiné provozuje stránky Ověřeno.cz, na kterých najdou nakupující 700 000 recenzí skutečných nakupujících. „Po každém nákupu oslovíme zákazníka, který si zboží koupil, a proto můžeme zaručit, že si je nepíšou samotné e-shopy,“ dodává Tomáš Hodboď.

Trend zvyšování bezpečnosti na internetu a vzdělávání jeho uživatelů, je patrný již delší dobu na celém českém internetu, což souvisí i s dlouhodobým růstem obliby nakupování na internetu. V loňském roce čeští uživatelé v internetových obchodech utratili rekordních 33 miliard Kč.

Co dělá Aukro.cz pro to, aby podvodům zamezilo?

  1. Aktivace účtu přes fyzickou poštovní schránku – každý, kdo chce prodávat, si musí nechat ověřit fyzickou adresu prostřednictvím aktivačního kódu, který mu Aukro.cz zašle na jeho skutečnou poštovní (fyzickou) adresu.
  2. Hodnocení – každý, kdo obchoduje na Aukro.cz, má možnost ihned po skončení obchodu oznámkovat svůj protějšek, tedy prodejce i nakupující se hodnotí navzájem. Jde o jednu z nejrychlejších metod, jak poznat podvodníka.
  3. Prevence – tým odborníků z Aukro.cz sleduje podezřelé transakce a v případě podezření je ihned po ověření zablokuje.
  4. Garance – v případě, že se kupující stane obětí podvodu, garantuje Aukro.cz vyplacení náhrady kupujícímu až do výše 20.000 Kč za nutné podmínky, že takovou událost nahlásí vedle Aukra i Policii ČR.
  5. Spolupráce s Policií ČR – Aukro.cz aktivně pomáhá Policii ČR při vyšetřování potenciálně nebezpečných transakcí.
  6. Spolupráce s prodejci – Aukro.cz nabízí prodejcům ty bezpečné platební metody, nyní nově prostřednictvím platební brány PayU.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí