Špatné služby nebo poplatky. Proč měníme banky?

Komerční sdělení

Neuspokojivé služby, poplatky, nebo složitý přístup k pobočce. To jsou pro klienty bank nejčastější důvody pro zrušení účtu. Ukázaltonedávný průzkumEY, který proběhl na vzorku více než 32 tisíc klientů bank ve 43 zemích světa.

Nejčastějším důvodem zrušení účtu ve staré bance jsou pro 33 % klientů špatné finanční služby. Na druhém místě skončily příliš vysoké poplatky, které vadí 32 % respondentů. 28 % lidí uvedlo jako důvod to, že neměli vše na jednom místě, pro 18 % to byla nevýhodná lokace pobočky nebo její nedostupnost. Až 54 % se nechalo slyšet, že výměnoubanky získalilepší přístup a lepšíslužby.

Z výzkumu vyplynulo, že lidé dokážílépedefinovatsvé požadavkyvůči bance. Jsouagilnější a nenechajíseodbýt. Pokudjejich preferencenejsou naplněny, jednoduše banku změní.

Také nové banky v České republice zaznamenávajízvýšenýpřílivzákazníkůze starýchfinančních domů.Podle statistik online banky Zuno přichází 60 % nových klientů zvětšíchbank, jakojsouČeskáspořitelna, Komerční bankaaČSOB.

„Jakonejčastější příčinuodchoduuvádějíklientizvyšujícísepoplatky, které v průměru mohou dosáhnout2 500 Kčzarok. V novýchbankáchmají obdobnéslužby zdarmanebo jenzavelmi nízké poplatky,“říká Ján Bača, šéfprodejeonlinebankyZuno.

V bankovnictví je to stejné jako v jakémkoliv jiném oboru – klienti si vybírají služby podle ceny a kvality. Když jsou nespokojeni, jdou jinam. Je sice pravda, že tato,volba nohou' je u bank složitější než třeba vyměnit operátora či změnit svoji oblíbenou restauraci, ale v poslední době se to hodně zlepšilo a zjednodušilo. Nadávat na banku a zároveň ji nezměnit je dnes už jen výsledek určité pohodlnosti klienta,“ říká Patrik Nacher z portálu Bankovnipoplatky.com.

Změnave spotřebitelskémsegmentu

Banky byly dosudzvyklé na„pohodlného“ klienta, dnes už ale musí reagovatna vývoj na trhupodstatně rychleji. Aktivníklientvyžadujekvalitníonlineamobilní bankovnictví, vysokou úroveňcallcenter,snadný přístupk bance arychlost vyřízenípožadavků.Průzkum takéodhalil, že při komunikacis bankoujsoupro klienty návštěvypobočekažna čtvrtém místě.

„V této hektické dobězažívámevýraznou změnuv chováníklientů.Jejich čas je vzácný a mnohověcísi chtějívyříditonline, ale potřebujímít stálejistotuvmožnostiobrátit se naněkohokonkrétního. Nemusí však kvůli tomuchoditdo banky. U nástutorolidokonale plníkontaktnícentrum,“ podotýkáJánBača.

Podobnýmpřerodemprošlopodle průzkumuizískávání informacío produktech. Klienti jakozdrojupřednostňujíwebovoustránkubanky, důležitýmkomunikačníma informačnímkanálemse staly isociální sítě.

Komerční sdělení

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí