Kdy chodíme do práce rádi?

štítek Zaměstnání čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Jestliže chodíme rádi do práce, tak je to bezvadné. Dělat práci, která nás baví, je jedna z životních výher, vždyť v práci trávíme příliš mnoho času. Ve špatném pracovním kolektivu se však dlouhodobě pracovat nedá. Dennodenní nesmyslné problémy citelně zasáhnou i náš osobní život.

Někteří zaměstnanci chodí do práce poměrně rádi, přestože by raději vykonávali jiné pracovní činnosti, mají však v práci dobrý pracovní kolektiv. Příjemné prostředí, kde člověk ví, že na vše není sám a kde se i zasměje a potkává pozitivní lidi, práci zjednodušuje a dělá příjemnějším mnohem více než si někteří vedoucí pracovníci připouští.

O přijetí nerozhodují pouze znalosti

Cílem zkušených vedoucích pracovníků je vytvoření dobrého pracovního kolektivu, kde si budou jednotliví zaměstnanci lidsky rozumět. O důvodu přijetí nerozhodují pouze odborné znalosti, ale i osobní charakteristiky a „osobní image“. Vždy je dobré vybírat nové zaměstnance i s ohledem na současný pracovní kolektiv.

Firma jako sportovní tým

Dobří manažeři ví, že pracovní kolektiv je nesmírně důležitý. Když si zaměstnanci navzájem umí pomoci a poradit, potom se všechny pracovní problémy řeší mnohem snadněji. Ve firmě vládne příjemná atmosféra, nic není zkrátka problém. Ve firmě to funguje zkrátka stejně jako v hokejových nebo fotbalových týmech. Již mnohokrát se v historii stalo, že nejdůležitější trofej vyhrál tým, kde jednotliví hráči byli horší než jednotliví hráči soupeře, ale dohromady tvořili výborně fungující tým a vítězství bylo jejich. Když si hráči klubu nesednou, tak i když jsou všichni hráči špičkoví hokejisté nebo fotbalisté, tak celkové výsledky nejsou žádná sláva a přehrají je kluby s horšími hráči. Když se netáhne za jeden provaz, vázne komunikace a každý chce vzít vše na sebe, potom sebelepší individualita vítězství nezaručí.

Hrát si pouze na svém písečku nelze

Firmy, kde si zaměstnanci vzájemně nerozumí a vzájemně se nerespektují, se velmi špatně pracuje. Když panuje mezi zaměstnanci nevraživost, tak mohou osobní lidské problémy ohrožovat konkurenceschopnost firmy. Vše je najednou problém. Kolegové si totiž vzájemně nepomáhají, neradí a nespolupracují. Někdy si dělají zaměstnanci dokonce naschvály a firemní atmosféra je špatná. A je jedno, zdali se jedná o výrobní firmu nebo poskytující služby.

Vzájemná pomoc velmi pomáhá

Jestliže si zaměstnanci rozumí, snaží si vyhovět a vzájemně si poradit, potom se i složité pracovní úkoly řeší snadněji a s chladnou hlavou. V příjemné pracovní atmosféře vzniká více dobrých a zajímavých nápadů. Dobří vedoucí pracovníci nenechávají výběr zaměstnance pouze na personalistovi, chtějí se rovněž podílet na výběru nového pracovníka pro své oddělení, vytvoření dobrého pracovního kolektivu je potřeba věnovat dostatečnou pozornost, jednoznačně se to všem vyplatí – firmě, vedoucímu i zaměstnancům.

Petr Gola

Další články k tématu Podporujme kreativitu

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí