V České republice se začalo poprvé pojišťovat špatné počasí na dovolené

štítky Cestování Pojištění čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Oblast cestovního ruchu patří z pochopitelných důvodů mezi odvětví, která nejvíce ohrožují změny klimatu. Zřejmě i proto se Česká republika zařadila po bok zemí, jako jsou Francie, Německo či Barbados a tuzemská cestovní kancelář Invia.cz začala pojišťovat špatné počasí na dovolené. Informoval o tom viceprezident a tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura.

„Díky této české novince, s kterou nyní přišla jako jediná největší česká cestovní agentura Invia.cz, mohou turisté žádat odškodné, pokud je bude více než polovinu dovolené trápit déšť a mraky,“ přiblížil pojištění proti špatnému počasí Okamura.

Pojištění stojí 200 korun na zájezd a týká se nejfrekventova­nějších destinací, jakými jsou Chorvatsko, Itálie či Španělsko. V případě špatného počasí pojištěný získá poukaz v hodnotě 2 500 korun na osobu, který může uplatnit na nákup nového zájezdu.

„Počítá se jen počasí u pobřeží v pásmu dvou kilometrů od Středozemního, Černého nebo Rudého moře, v případě Kanárských ostrovů od Atlantického oceánu a současně do nadmořské výšky 300 metrů od pobřeží,“ vysvětlil viceprezident AČ­CKA.

Pojištění nechrání pouze proti vytrvalému dešti. Klienti získají odškodné, i když bude počasí klasifikováno jako oblačno nebo zataženo. Pojištění se nevztahuje na události způsobené jinými než hydrometeorolo­gickými vlivy, tedy například vulkanickou činností, explozí nebo ohněm.

Pojištění proti špatnému počasí lze sjednat ke každému zájezdu, který se uskuteční mezi 1. červnem a 30. zářím, přičemž minimální délka zájezdu je stanovena na týden a maximální na 15 dní.

„Pro získání pojistného plnění stačí po návratu z dovolené vyplnit a odeslat jednoduchý formulář se stručným popisem počasí. Zákazník nemusí prokazovat klimatické podmínky, neboť společnost Invia.cz vyhodnotí počasí v destinaci ve spolupráci s renomovanými meteorologickými službami,“ doplnil Okamura.

Jaká je situace v zahraničí?

Podle údajů AČCKA již v roce 2008 začaly ve Francii nabízet cestovní kanceláře Pierre et Vacances a FranceLoc speciální pojištění proti špatnému počasí, na jehož základě dostane klient zpátky z ceny dovolené až 400 EUR, pokud z týdne proprší alespoň 4 dny. Podle údajů těchto cestovních kanceláří proprší v průměru 10 procentům klientů dovolená tak, že získají nárok na peníze.

V roce 2009 přišel s jinou nabídkou karibský ostrovní stát Barbados. Barbadoská státní centrála cestovního ruchu začala v rámci programu Perfect Weather Guarantee vyplácet 100 amerických dolarů za každý den, kdy teplota spadne pod 26° C a zároveň naprší více než 5 milimetrů srážek.

„S nabídkou pojištění počasí začaly také letecké společnosti. Německá Lufthansa začala v roce 2009 nabízet cestujícím kompenzaci až 20 EUR za každý den, kdy klientům o dovolené naprší více než 5 milimetrů srážek. Maximum je však částka 200 EUR za jednoho cestujícího a nabídka se týkala vybraných 36 destinací po celém světě,“ uzavřel Tomio Okamura.

Veronika Čížková

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí