Banky významně přispívají k digitalizaci ekonomiky

Komerční sdělení

Nástup digitalizace, masivního nasazení výpočetní techniky a internetových služeb, rozvoj bezhotovostní ekonomiky, prosazování konceptu eIDAS (elektronické identity) a eGovernmentu významně souvislostí s rozvojem bankovnictví a bankovních služeb veřejnosti. Banky se hlásí ke své odpovědnosti nejen, pokud jde o podporu inovací, ale také když se jedná o vytváření prostředí důvěry veřejnosti v inovace i v ty instituce, které jsou jejími nositeli, ať už ve veřejném nebo v soukromém sektoru.

V rámci 20. ročníku konference ISSS – Internet ve státní správě a samosprávě 2017, který se tradičně uskutečnil začátkem dubna v Hradci Králové, uspořádala Česká bankovní asociace tvůrčí diskusní panel nad otázkou, jak zlepšit spolupráci veřejného a soukromého sektoru při naplňování strategických cílů a příležitostí, které nabízí koncept eGovernmentu.

Stejně jako v jiných zemích, i u nás přináší rozvíjení eGovernmentu nové možnosti nejen vposkytování služeb občanům subjekty veřejnoprávní sféry, ale také příslib vyššího komfortu obsluhy zákazníků soukromým sektorem, bankami nevyjímaje. V digitalizujícím se světě považují klienti za samozřejmost to, že jejich požadavky budou vyřízeny promptně a za rozumnou cenu. Nesmí to však být na úkor bezpečné ochrany jejich osobních dat a samozřejmě i peněžních prostředků. A právě vtomto může eGovernment sehrát nezastupitelnou úlohu, třeba v otázce ověřování identity klientů.

„eGovernment a banky si mají vzájemně mnoho co nabídnout, na jedné straně podporu snadnější abezpečné komunikace s klienty, na straně druhé sdílení důvěry, kterou dnes klienti – občané vbanky mají,“ vysvětluje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel České bankovní asociace.

Spolupráce a rozvoj kooperačních vazeb mezi veřejnou a privátní sférou by se měl soustavně zaměřovat i k tématu posilování kybernetické bezpečnosti při rozvíjení digitálně vyspělé ekonomiky. Banky jako správci valné většiny finančních prostředků drobných střadatelů stejně jako podniků, si uvědomují celospolečenský dosah kybernetické bezpečnosti a její význam pro důvěru veřejnosti vinstituce – jak veřejné tak soukromé.

Banky se historicky naučily, jak citlivě je třeba s důvěrou veřejnosti zacházet, jak snadno ji lze ztratit ajak těžko zase získat. Proto je pro ně kybernetická bezpečnost páteřním tématem. Náš vklad krozvíjení kybernetické bezpečnosti je nemalý, ať už je řeč o expertize nebo agilnosti našich odborníků nebo o seriózním přístupu k této agendě i k partnerům, s nimiž ji sdílíme,“ dodává Pavel Štěpánek.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí