V Česku jako v USA. S bankou v mobilu nejčastěji kontrolujeme účet a posíláme peníze

Komerční sdělení

Více než osm z deseti uživatelů mobilního bankovnictví v USA uvedlo, že přes bankovní aplikaci v telefonu nejčastěji kontrolují stav účtu a historii plateb. Více než polovina lidí posílá peníze přes mobil. Vyplývá to z červnového průzkumu agentury Braun Research pro Bank of America. Podobnou zkušenost mají i tuzemské banky.

Lidé přes mobil nejčastěji kontrolují zůstatek na účtu, provádí převody mezi vlastními účty a domácí platby, ukazují statistiky banky Zuno. Více než polovina respondentů v USA mobilem platí účty a téměř polovina uvedla, že pomocí aplikace platí splátky za kreditní kartu, hypotéku nebo půjčku na auto.

Přes 26 procent uživatelů bankovních aplikací v průzkumu uvedlo, že nejraději posílají peníze přes mobil. V roce 2016 bude v USA 113, 5 milionu uživatelů bankovních aplikací v mobilech a tabletech, odhaduje magazín eMarketer. Jejich počet každoročně roste o několik milionů.

Mobilní aplikace brzy překoná internetové bankovnictví

Podobné trendy jako v zámoří pozorujeme v Česku i na Slovensku.„Počet přihlášení do mobilního bankovnictví dosahuje 67 procent přihlášení do internetového bankovnictví. Před rokem to bylo „jen“ 45 procent. Očekávám tedy, že v příštím roce už bude mít mobilní aplikace více uživatelů než internetové bankovnictví,“ říká šéf vývoje produktů a elektronického bankovnictví banky Zuno Miroslav Endresl.

Mobilní bankovnictví Zuno podle Endresla měsíčně zaznamená přes 300 tisíc přihlášení. Jen za rok 2015 stoupl počet jejích uživatelů o 40 procent. Od začátku roku 2016 provedli klienti prostřednictvím mobilního bankovnictví Zuno 300 000 transakcí v hodnotě více než dvou miliard korun.

Mobily a online bankovnictví už dokonce podle průzkumů u zákazníků rozhodují o tom, jakou banku si vyberou. „Stačí negativní reference přátel a máte smůlu. Banky, které selžou v inovacích, riskují ztrátu zákazníků a budou mít skutečný problém přilákat nové. Banka v mobilu svojí flexibilitou překonává pobočky. Nikdy není zavřená, klienti ji mají po ruce a informace jsou k dispozici okamžitě. Proto raketově roste význam aplikace v mobilu,“ říká Miroslav Endresl.

Kromě hlavní mobilní aplikace Zuno si každý klient může stáhnout také aplikaci na kreditní karty, na vyhledávání bankomatů, nebo na jednoduché nahrávání dokumentů. S nimi má zákazník všechny funkce banky doslova v kapse.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí