Češi se připravují na lyžařské dovolené, zájem je o italská střediska a polopenzi

Komerční sdělení

Čeští turisté aktuálně začínají plánovat své zimní dovolené. V případě lyžařských pobytů mají nejvíce zájem o zájezdy do italských Alp, které tvoří 58 % z aktuální poptávky. Oblíbené jsou kratší pobyty na prodloužený víkend, které volí 67 % cestovatelů. Polovina lyžařů pak preferuje zájezdy s polopenzí. Vyplývá to z prodejních statistik cestovní agentury Invia. Češi do lyžařské dovolené aktuálně investují v průměru 6 301 Kč na osobu.

Turisté, kteří si pořizují lyžařské zájezdy od cestovních kanceláří a nejezdí na vlastní pěst, preferují Alpská střediska. Klienti cestovní agentury Invia nejvíce pořizují pobyty do italských Alp, které tvoří 58 % z celkového prodeje lyžařských dovolených. Zájezdy do Rakouska pak tvoří 31% podíl z poptávky. Dovolenou v České republice v tuto chvíli plánují 4 % turistů a do Francie míří 3 % cestovatelů.

„Nárůst zájmu o pobyty v Itálii se projevil již v loňské lyžařské sezóně. Dolomity jsou stále více oblíbené v očích českých lyžařů, včetně rodin s dětmi. Naopak Rakousko se stává zimní destinací, kam lidé vyrážejí spíše na poslední chvíli a je preferované individuálními lyžaři. Proto v předprodejích u cestovních kanceláří jednoznačně vedou italská střediska,“ vysvětlila poptávku českých lyžařů Kateřina Petříčková, výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Při srovnání popularity konkrétních středisek mezi českými lyžaři je tím nejoblíbenějším italské středisko Livigno s 11% podílem na poptávce u cestovní agentury Invia. Češi dále s oblibou cestují do italského střediska Aprica a do rakouského Kaprunu, které shodně zaujímají 7,5% podíl na poptávce.

Lyžaři na svých dovolených nejčastěji dávají přednost stravě v podobě polopenze. Zájezdy s polopenzí preferuje 48 % klientů cestovní agentury Invia, zatímco pobyty beze stravy volí 43 % zákazníků. „Polopenzi vyhledávají zejména turisté, kteří jsou ubytováni v hotelích. Zájezdy s ubytováním v apartmánech s vlastní kuchyňkou pak většinou stravu nezahrnují,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem dovolených přes internet na tuzemském trhu. „V případě lyžařských zájezdů pak tradičně registrujeme jen minimální zájem o plnou penzi. Lidé jsou totiž přes den na svahu a oběd si zajišťují přímo u sjezdovky,“ doplnil Tůma.

U lyžařských dovolených mezi českými turisty jednoznačně vedou kratší zájezdy. Pobyty na 2 až 4 dny tvoří 67 % z poptávky u cestovní agentury Invia. Nejpopulárnější jsou čtyřdenní zájezdy na prodloužený víkend. Týdenní pobyty si pořizuje 28 % lyžařů a delší zimní dovolenou si dopřává jen 5 % cestovatelů „Pobyty na delší dobu, tedy na 5 až 8 dní si vybírají spíše turisté, kteří mají namířeno do Itálie. Do Rakouska pak čeští lyžaři cestují většinou na prodloužený víkend a s vlastní dopravou,“ uzavřela Kateřina Petříčková.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí