Říman v červnu předloží projekt "Kulového blesku" vládě

Komerční sdělení

foto: freeimages, ilustrační fotografie

V průběhu června předloží ministr průmyslu a obchodu Martin Říman vládě materiál, který představuje projekt „Kulový blesk“. Přestěhování zhruba 1400 úředníků do nové administrativní budovy přinese rozpočtové úspory v řádu desítek milionů korun ročně. Nové administrativní prostory také zvýší kvalitu pracovního prostředí zaměstnanců organizací, které jsou do projektu zahrnuty. Materiál shrnuje výsledky přípravných analýz a popisuje kroky, které budou následovat poté, co materiál schválí vláda. Konečným termínem pro přestěhování zaměstnanců z celkem 13 budov v centru Prahy do jedné byl stanoven 1. leden 2011.

„Principem „Kulového blesku“ je výměna budov třinácti podřízených organizací v jednom balíku za nové administrativní prostory na dopravně dobře dostupné periferii Prahy. Kromě toho, že ročně ušetříme desítky milionů, přinese projekt do státního rozpočtu jednorázový výnos, který převýší náklady na pořízení nové budovy,“ doplnil ministr Říman.

Roční náklady na provoz nemovitostí dosahovaly v posledních letech zhruba 60 až 70 mil. Úspory až 19 mil. Kč za rok budou dosaženy vyšší kvalitou a lepším technickým vybavením nové budovy, ale také sjednocením provozních činností jako je údržba, provoz autoparku, ostraha, úklid apod. Ke snížení provozních nákladů dojde rovněž díky optimalizaci celkových prostor a snížení plochy na pracovníka, které bude plně v souladu s nařízením vlády č. 361/2007 Sb., o podmínkách ochrany zdraví při práci.

Redukovány budou také nezanedbatelné náklady na údržbu (reinvestice). Do uvedených nemovitostí se od roku 1997 investovalo více než 310 mil. Kč a dalších 120 mil. Kč se plánovalo investovat v nejbližších letech. Tyto prostředky budou díky projektu „Kulový blesk“ ušetřeny. Další úspory budou dosaženy díky tomu, že nová administrativní budova nebude po řadu let vyžadovat významné opravy.

O zhruba 150 milionů korun se sníží nároky na státní rozpočet díky úspoře až 150 systemizovaných pracovních pozic především v obslužných profesích. Díky umístění v jedné budově tak budou moci organizace z resortu průmyslu a obchodu sdílet náklady na údržbu, provoz autoparku, hlídací službu, úklid, provoz recepcí, ale také na finanční a materiálovou účtárnu, vedení pokladny či sekretářské a asistentské práce. Společně by mohly využívat také služby v oblasti personalistiky, mzdového účetnictví, správy softwaru i hardwaru a správy počítačové sítě.

Pokud vláda vysloví s postupem MPO ve věci plánované dislokace organizačních složek a příspěvkových organizací státu souhlas, budou následovat následující kroky:

technická a architektonická analýza s cílem detailní specifikace nové budovy z hlediska potřeb vybraných organizačních složek a příspěvkových organizací státu, zadání a vypracování nezávislého znaleckého ocenění vytypovaných nemovitostí pod gescí MPO, příprava výběrového řízení, výběr finančního a právního poradce pro realizaci transakce, realizace výběrového řízení. Pro realizaci projektu „Kulový blesk“ MPO doposud připravilo studii možných způsobů dislokace, personální audit podpůrných procesů, rámcové ocenění hodnoty stávajících budov a hrubé stanovení očekávaných investičních nákladů případné stavby nové budovy. Zpracována byla také právní analýza, která identifikovala náležitosti transakce a možná rizika vyplývajících z aplikace platných právních předpisů ČR.

Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí