SOLUS – hrozba pro neplatiče…???

čtení na 3 minuty

foto: Dům financí

Negativní klientské registry SOLUS jsou na českém trhu jedinečné v tom, že shromažďují informace o spotřebitelích i podnikatelských subjektech napříč různými ekonomickými sektory.

„Při rozhodování o poskytnutí služby je pro dotazující se společnost cennou informací fakt, že žadatel o její služby neplní své smluvní závazky u jiné členské společnosti, ať už se jedná např. o spotřebitelský úvěr nebo fakturu za služby elektronických komunikací,“ uvedl Jan Stopka, tajemník sdružení SOLUS. „Čím širší okruh společností poskytuje do registru data o klientech, kteří neplní své závazky, tím vyšší je přidaná hodnota registru pro ostatní členy sdružení SOLUS,“ dodal Jan Stopka.

Možnost realizovat dotazy do negativních klientských registrů SOLUS mají jen členové sdružení SOLUS, a to např. z řad bank, nebankovních finančních institucí a mobilních operátorů. Jen v prvním čtvrtletí letošního roku poskytl negativní on-line registr fyzických osob 630.570 odpovědí na dotazy od členů sdružení SOLUS. Oproti stejnému období loňského roku to znamená meziroční nárůst o 123 % (v roce 2006 to bylo 281.788 odpovědí). Díky informacím z různých sektorů ekonomiky mají členské společnosti v negativních klientských registrech SOLUS účinný nástroj pro řízení rizika u poskytovaných služeb. Získávají z registru cenné informace o tom, zda je klient potenciálně rizikový či nikoli. Výhodou negativního registru je fakt, že tato informace je velmi rychlá (odpověď získá společnost do 1 vteřiny) a jednoznačná, takže nezatěžuje nároky na zpracování dat informační systémy společnosti. Negativní registry sdružení SOLUS jsou k dispozici svým uživatelům non-stop (24 hodin, 7 dní v týdnu). „Důkazem, že naše registry jsou využívány i v pozdějších hodinách, je skutečnost, že o realizování historického 5 mil. dotazu „soutěžily“ hned tři společnosti, a to z různých sektorů – společnost poskytující finanční leasing, dále mobilní operátor a také společnost poskytující spotřebitelské úvěry,“ doplnil Jan Stopka.

SOLUS

je zájmovým sdružením právnických osob se sídlem v Praze. Jeho název vznikl složením počátečních písmen původního názvu, a to Sdruženína Ochranu Leasingu a Úvěrů Spotřebitelům, který zároveň nejlépe charakterizuje jeho hlavní cíl. O vzniku sdružení se poprvé začalo uvažovat na podzim roku 1998. Po několikaměsíční práci přípravného výboru, který připravoval právní rámec a pravidla fungování sdružení, mohli zakládající členové na ustavující členské schůzi dne 3. června 1999 podepsat základní dokumenty sdružení SOLUS. Dne 18. června 1999 byl SOLUS zaregistrován a zahájil činnost.

Společnost pro informační databáze, a.s.

zaměřuje svoji činnost především na zpracovávání dat, jejich bezpečnost a na manažerské vedení projektů. Dlouhodobým cílem společnosti je nabízet spolehlivé, dostupné, jednoduché a rychlé služby, vy­cházející z potřeb klientů a poskytované s podporou nejmodernějších technologií. Společnost zajišťuje pro sdružení SOLUS zpracování negativního on-line registru FO (registr spotřebitelů) a negativního on-line registru IČ (registr podnikatelů a právnických osob).

Aktuálními členy sdružení SOLUS jsou:

Beneficial Finance a.s., CCS Česká společnost pro platební karty a. s., CETELEM ČR, a.s., COFIDIS, s.r.o., Československá obchodní banka, a.s., Český Triangl, a.s., eBanka, a.s., E.ON Česká republika, s.r.o., ESSOX s.r.o., Home Credit a.s., HVB Bank Czech Republic a.s., Komerční banka, a.s., Profireal, a.s., Raiffeisenbank a.s., Santander Consumer Finance a.s., Telefónica O2 Czech Republic, a.s., T-Mobile Czech Republic a.s., UPC Česká republika, a.s., VB Leasing CZ, spol. s r.o., VLTAVÍN leas, a.s. a Vodafone Czech Republic a.s.

Tiskové oddělení Dům financí

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí