České firmy sázejí při svém podnikání na outsourcing. Umožňuje jim zaměřit se na jejich hlavní business

Komerční sdělení

České firmy sázejí při svém podnikání velmi často na outsourcing. Podle odborníků tím drží krok se zahraničím. Outsourcují zejména služby, které nepatří k jejich hlavnímu businessu. Jde například o oblast Public relations, internetový marketing či pronájem automobilové flotily a s tím spojené služby. K outsourcingu se přiklánějí zejména firmy, které se snaží zefektivnit svou organizační strukturu a ponechat si dostatek vnitřních zdrojů k podpoře klíčových činností.

Podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary se pro outsourcing hodí hlavně nejádrové aktivity firmy, jako je například účetnictví či compliance, kde není žádný potenciál k podpoření růstu firmy. „Talentovaní lidé dané společnosti se tak mohou plně soustředit na strategické záležitosti vedoucí k posílení firemního postavení na trhu,“ uvedl Šimara. Například významný dodavatel technologických řešení společnost Frigomont využívá outsourcing v oblasti IT, internetového marketingu, Public relations, ale i u některých realizací, které nejsou hlavním businessem společnosti. Firma si na něm pochvaluje jak pohled finanční, tak i ten časový a psychologický.

„Nejde jen o to, kolik konkrétně v dané chvíli ušetříte peněz v relativním měřítku. Jde o to, že v mnoha oblastech díky outsourcingu přesouváme zodpovědnost na někoho jiného a ten si ručí za výsledky. Kontrola takového procesu v případě in-house řešení by stála mnoho manažerského času a psychické energie, které jste mohli mezitím využít na něco, v čem jste skutečně dobří, a co vám dává ekonomický smysl,“ myslí si o outsourcingu generální ředitel společnosti Frigomont Jiří Jemelka. Sám je zastáncem spíše štíhlého podniku, kde se využívají silné stránky každého zaměstnance a ty slabé se kompenzují řešením z venku. „Odpadá tak v prvé řadě spousta starostí. A za výsledky ručí dodavatel, nemusíme se nervovat s vlastním zaměstnancem,“ dodal Jemelka.

Jedním z klasických případů outsourcingu jsou služby týkající se vozového parku firem. Jde o široké spektrum služeb od údržby vozidel přes pojištění a výměny pneumatik až po řešení nehod. Nákup služeb roste s velikostí firmy. „Největší rozdíl je ve využití palivových karet, které outsourcuje pouze 24 procent firem do 10 zaměstnanců, ovšem celých 83 % společností nad 1 000 pracovníků. Kolem 90 % těchto firem zajišťuje externě ostatní služby a zde se skrývá obrovský potenciál pro využití operativního leasingu. Právě velké firmy u tohoto druhu financování autoparků oceňují lepší kontrolu, snížení administrativy a plánování rozpočtu díky fixní měsíční splátce,“ myslí si Jiří Solucev, obchodní ředitel společnosti Arval, která je jedním z největších poskytovatelů operativního leasingu v České republice.

Podle něj ani nezáleží na velikosti firmy, které se outsourcing týká. Ten totiž přináší nejen finanční úspory, ale též úlevu v podobě snížení časové a administrativní náročnosti při vlastní správě vozového parku. Služba se podle odborníků vyplatí každému a vždy záleží na úhlu pohledu.

Úspory vznikají už při nákupu vozidel a pokračují přes servis, likvidaci pojistných událostí, zajištění mobility řidiče až po prodej vozidla, a to díky specializaci leasingové společnosti, která dokáže ve všech těchto oblastech dosáhnout na výhodnější cenové podmínky. „Naši klienti preferují komplexní službu s pokrytím všech rizik. Jedná se tedy o full servis leasing zahrnující všechny úkony spojené s provozem a užíváním vozu. Čím dál častěji se setkáváme s poptávkou po kvalitním reportingu a analýze nákladů, což jsme schopni zajistit s pomocí našich on-line nástrojů,“ dodal Jiří Solucev ze společnosti Arval.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí