Kofola investuje přes půl miliardy do rozšíření výroby

přečtete do minuty

foto: Dům financí

Jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, česká Kofola, a. s., investuje během následujících tří let přes 650 milionů korun do rozšíření výroby ve svých závodech v Krnově a v Mnichově Hradišti.

Kofola, pro kterou nyní dohromady ve všech zemích pracuje bezmála 1200 lidí, se tak rozroste o dalších téměř 80 zaměstnanců. V Mnichově Hradišti také vznikne v Česku unikátní linka na láhve se širokými hrdly.

„Kromě toho, že se Kofola stává jednou z nejvýznamnějších firem České republiky, nesmíme zapomínat ani na její dlouhodobý zájem o ekologii,“ říká Roman Čermák, generální ředitel agentury CzechInvest. „Firma inovuje výrobu v rámci už stojících provozů, takže nebude zabírat nová území na zelené louce a ani nebude muset stavět nové inženýrské sítě. Navíc se díky této investici sníží dopravní zátěž, protože po dokončení obou závodů bude Kofola zásobovat devět českých krajů a Prahu z Mnichova Hradiště ve Středočeském kraji. Dosud sem své výrobky převážně dovážela z moravskoslezského Krnova.“

„Moderní technologie nám umožní zavést novou, ještě atraktivnější nabídku výrobků. Odhadujeme, že zvýšíme export o 400 milionů korun ročně, což samozřejmě posílí i konkurenceschopnost celého českého hospodářství,“ říká René Sommer, generální ředitel skupiny Kofola pro Českou republiku. „Rozšíření výroby v obou závodech ulehčí i to, pokud pro naše plány prostřednictvím agentury CzechInvest získáme podporu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.

Větší část investice míří do Mnichova Hradiště. Tamní závod byl původně projektován tak, aby jeho produkce stačila pouze pro Prahu a střední Čechy – po rozšíření z něj Kofola plánuje zásobovat všechny české kraje. Firma do Mnichova Hradiště instaluje i novou technologii širokých hrdel, která se v České republice dosud nikde nepoužívá.

„Standardní láhev má průměr hrdla 28 milimetrů – my nabídneme láhev s hrdlem o 10 milimetrů větším. Při stále teplejších létech to naši zákaznici určitě ocení,“ dodává René Sommer.

Tiskové oddělení Dům financí

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí