Udržujte si stávající zákazníky – získáte konkurenční výhodu

Komerční sdělení

foto: Dům financí

Proč jsou zákazníci některých firem mnohem spokojenější než klienti konkurence? Navrch mají společnosti, které se nebojí investovat do technologického vývoje a preferuji prozákaznický přístup.

Získat nového zákazníka není snadné a většinou jde o poměrně drahou záležitost. Firma musí vydat náklady na marketing a každý klient pro ni znamená nezanedbatelnou investici. A právě to je důvod, proč je výhodné se zákazníky spolupracovat dlouhodobě – tento typ klientů přináší firmě zisk pravidelně a je pro ni ekonomicky efektivnější.

Firma, která se o své zákazníky zajímá a průběžně o nich sbírá informace, jim pak dokáže nabídnout mnohem více a vždy maximálně uspokojit jejich potřeby. Proces se nazývá řízení vztahů se zákazníky neboli CRM (Customer Relationship Management).

Základním kamenem zákaznicky orientovaného managementu tedy není pouze získávání nových zákazníků, ale také udržení těch současných. CRM zároveň spočívá v řízení procesů marketingu, rozpoznání potřeb a priorit klientů, minimalizaci nákladů na marketing a prodej, zvýšení konverzního poměru a vytváření nových obchodních příležitostí se stávajícími zákazníky.

Jakkoliv se výše uvedené principy jeví jako komplikované, v praxi může být zavedení CRM poměrně snadné. Klíčový je výběr CRM systému – softwaru, bez kterého by strategie nemohla být uplatněna.

CRM systém primárně slouží ke sběru dat, se kterými může firma nadále pracovat. Informační systémy obsahují informace o klientech, zakázkách a projektech, dále pak veškerou obchodní komunikaci a v neposlední řadě dokumenty.

K obecným přínosům CRM systémů patří:

  • standardizace a automatizace procesů
  • zavedení best practices
  • zastupitelnost zaměstnanců
  • možnost analýzy dat a efektivního plánování
  • řízení a vyhodnocování marketingových kampaní

Obrovskou výhodou CRM systémů je možnost oslovení přesné cílové skupiny na základě nasbíraných dat. Díky tomu lze velmi efektivně nabízet např. nové služby či produkty lidem, kteří by o ně mohli jevit opravdový zájem. Firma díky tomu neztrácí čas a nevynakládá další prostředky, protože komunikuje pouze s potenciálními zájemci.

Výběr CRM systému je oříšek

Co je CRM systém již víte, ale podle čeho vybrat konkrétní produkt? Má-li být software pro vaše podnikání skutečně přínosný, zohledněte při výběru následující kritéria:

  • časovou náročnost implementace,
  • uživatelskou přívětivost rozhraní,
  • přítomnost důležitých funkcí.

Velmi kvalitní CRM systémy pochází také od českých vývojářů. Za zmínku stojí například eWay-CRM – systém postavený v prostředí e-mailového klienta Microsoft Outlook. Podle zahraničního serveru Capterra patří k nejlepším ve své kategorii i proto, že je v základní verzi zcela zdarma.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí