70 % firem plánuje investovat do technologií zlepšující nábor zaměstnanců. 82 % českých firem má problém uchazeče najít

Komerční sdělení

Podle nejnovější studie AptitudeResearch (Recruitment Marketing Index 2017) až 70% společností plánuje investovat do technologií, kterépomohou zlepšit nábor zaměstnanců.Pouze 18 % firem v Česku má dostatek uchazečů, 82 % společností má problém uchazeče najít. Vyplývá to z průzkumuStav HR Marketingu v ČR. Jen necelá polovina náborových specialistů přitom podle průzkumuaktivně využívá marketingových kampaní.

Z aktuální studie společnosti AptitudeResearchvyplývá, že až 70 % společností má v plánu investovat do technologií, které pomohou zlepšit nábor zaměstnanců v následujících 12 měsících.Pro 73% specialistů v oblasti náboru bylo při výběru náborového softwaru prioritou zlepšení výběru kandidátské zkušenosti, 65% kladlo důraz na hodnocení před nástupem do zaměstnání a 62% personalistů hledá nástroje na podporu větší rozmanitosti při náboru,“ komentovala výsledky studie Gabriela Kodenková ze společnosti Talentica, která se zaměřuje na nábor technicky zaměřených pracovníků.

Necelá pětina firem v ČR má dostatek uchazečů

Podle nejnovější ankety Stav HR Marketingu v ČR, kterou realizovali experti z náborového marketingu Chytrý nábor, má pouze 18 % firem v Česku dostatek uchazečů, 82% firem máproblém uchazeče najít.

„Velmi důležité je proto sledovat a začít využívat nové trendy a technologie. Moderní nábor zaměstnanců jde uchazečům vstříc a oslovuje je aktivně. Firmy by měly dlouhodobě pracovat na značce zaměstnavatele a budovat si s uchazeči vztah. Měly by se snažit být uchazečům dlouhodobými partnery v profesní oblasti. HR marketing jako takový a především otevřená komunikace s uchazeči prostřednictvím sociálních sítí se proto stávají důležitou součástí náboru," vysvětlila personalistka Gabriela Kodenková.

Dle průzkumu společnosti Mazarsa Vilímková Dudák &Partnersvšak jen 48 % náborových specialistů aktivně využívá marketingových kampaní k oslovení vhodných uchazečů.Odborníci se přitom shodují, že správně nastavená marketingová kampaň může firmě výrazně pomoci v konkurenčním boji o získávání zaměstnanců.„Dobře cílená náborová kampaň může pomoci ve zviditelnění firmy na trhu, ale také ke zvýšení povědomí o firmě jako o potenciálním zaměstnavateli. Za velmi důležité považuji informovat o plánované náborové kampani stávající zaměstnance. Ze zkušenosti víme, že atmosféru ve firmě častokrát narušuje právě špatná komunikace směrem dovnitř. Jen spokojený zaměstnanec doporučí práci ve firmě svým přátelům či rodině. Odměnou jim může být mimořádná odměna, která nemusí být nutně peněžitá. Může jít o den placeného volna nebo např. vzdělávací kurz,“ vysvětlila Jana Boštíková ze společnosti Mazars.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí