Nákupy na internetu: ženy častěji nakupují obuv a oblečení, muži PC a telefony

Komerční sdělení

České ženy nakupují na internetu stále častěji především obuv a oblečení, u mužů se nejvíce zvyšuje frekvence nákupů PC a telefonů. Muži jsou také náročnější na rychlost doručení. Vyplývá to z výzkumu konzultační společnosti ACOMWARE.

Přestože mají obě pohlaví k nákupům na internetu velmi pozitivní vztah, preferují odlišný sortiment. „Téměř 60 % žen se staví kladně k online nákupu drogerie nebo oblečení,“ říká Jan Penkala, CEO konzultační společnosti ACOMWARE. Zatímco ale u oblečení či obuvi počty reálných nákupů skutečně rostou a to u téměř 40 % žen, u drogerie prodeje stagnují. „86 % žen říká, že k nákupu drogerie využívá internet stejně často, počet jejich nákupů neroste. Důvodem je zejména nedostatek prodejců, např. žádný velký obchodní řetězec e-shop ještě neprovozuje,“ vysvětluje Penkala.

U mužů v poslední době nejvíce stoupá intenzita pořízení počítačů a telefonů. „E-shopy využívá častěji téměř 39 % mužů. Pouze 1 % pak rozhodně odmítá, že by tento druh zboží mohlo nakoupit přes internet. U žen to stejné říká každá pátá,“ vysvětluje Jan Penkala. U mužů je také zajímavá jejich ochota zajít si zboží vyzvednout osobně – například pro nábytek nebo potraviny si osobně zajde až o 40 % více mužů než žen.

Češi přitom očekávají, že jim internetový prodejce doručí zboží v průměru za 3 až 4 dny. U mužů se pak častěji objevuje požadavek na doručení ve stejný den nebo nejpozději do 24 hodin. „Největší tlak je v tomto kladen na prodejce PC a telefonů – již téměř 10 % mužů a také 9 % žen očekává, že zboží dostanou do druhého dne. Je to samozřejmě dáno tím, že právě v tomto segmentu již e-shopy rychlé doručení nabízí,“ vysvětluje Jan Penkala.

Poznámka: Výzkum byl realizován agenturou Ipsos na podzim 2014, účastnilo se ho 802 respondentů, z nichž 393 tvořily ženy, zbytek muži.

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí