Dárky mezi firmami? Nejčastěji v době Vánoc, vymýšlení dárků ale nepatří mezi oblíbené činnosti.

Komerční sdělení

Podle čerstvého průzkumu společnosti Sodexo Benefity se 64 % českých firem mezi sebou nejčastěji obdarovává právě v době Vánoc. Vedle těchto závěrů průzkum napověděl i to, že spousta odpovědných osob ve firmách, které mají na starost právě vymýšlení motivačních dárků, není svým úkolem příliš nadšena.

Tomáš Kopřiva, ředitel nově založené divize společnosti Sodexo Benefity, která se zabývá právě problematikou motivačních dárkových poukázek pro firmy, říká: „Z našich zkušeností plyne, že většina firem vnímá dárky jako skvělý motivační nástroj k tomu, aby zlepšily své obchody. Na druhou stranu na vymýšlení originálních motivačních dárků není příliš času a hlavně, málokdo zná svého obchodního partnera tak, aby se mu trefil přesně do vkusu. Stamiliony korun za dárky, včetně vánočních, jsou tak utraceny zcela zbytečně, protože dárky často končí v koši.“

Že vymýšlení dárků pro obchodní partnery není právě nejoblíbenější činností odpovědných lidí ve firmách, svědčí závěr průzkumu zmíněné firmy, podle kterého tato činnost necelé polovině sice nevadí, ale čtvrtina to považuje za nutné zlo. Pouze necelá desetina si vymýšlení dárků dokáže užít, naproti tomu další desetina tento úkol nesnáší. K tomu, že ne všichni ve firmách jsou nadšení tím, že musí vymyslet, co koupit svým obchodním partnerům, říká Tomáš Kopřiva: „To lze dobře pochopit. Máte-li mnoho partnerů nebo jsou příliš vzdálení, potom se prostor pro setkávání velmi zužuje a není možné je lépe poznat. Dárek pak samozřejmě těžko odpovídá potřebám obdarovaného.“

Sodexo potvrzuje, že české firmy řeší tento problém například dárkovými a motivačními poukázkami: „V posledních týdnech zaznamenáváme zvýšený zájem ze strany firem o univerzální dárkové a motivační poukázky Bonus Pass.“ Bonus Passem lze nyní platit na 15 tisících místech, a je jen na obdarovaném, co si za ni koupí. Namátkou lze jmenovat oblečení, knihy, sportovní potřeby, parfémy, zájezdy, kosmetiku, hračky, elektroniku či vstupenky do kina a do divadla. A síť se stále rozšiřuje.

Sodexo se v případě dárkových a motivačních poukázek inspirovalo u kolegů v Polsku a do pěti let by chtělo dosáhnout ročního obratu půl mld. Kč.“

Komerční sdělení

Praktické

Populární na Dům financí